Forum > Demolåtar

Bortskänkes

<< < (5/8) > >>

Mein:
Bortrest denna helg men tebax på söndag kväll! Håller koll via mobilen dock. :)

/Mein

Eddi:
Den är ju för kort kort kort. Men ball ball ball.
Gjorde en grej med nonsenstext bara för att få se hur det låter och det kan väl funka med min röst eller va....?

[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/MeinTest.mp3[/mp3]

Jocke:

--- Citat från: Mein skrivet 23.03.2012, 19:27:27 ---Bortrest denna helg men tebax på söndag kväll! Håller koll via mobilen dock. :)

/Mein

--- Slut citat ---

Ha det så gott i helgen!

--- Citat från: MaxB skrivet 23.03.2012, 16:34:18 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 23.03.2012, 15:47:10 ---"Smygorgel"??? :huh:

--- Slut citat ---

Smygorel ? :o
Den är dynamiskt, inte hela tiden pang på, utan smyger in i ljudbilden och tar lite mer plats ibland och smyger ut och lämnar plats för andra ibland. Bra hanterat helt enkelt.

--- Slut citat ---

Tack! :) Till en början lät det mest lika från början till slut men det finns variationer att accentuera. Egentligen är orgelkompet bara en ursäkt för att lägga det långa ackordet där lesliet ändrar hastighet! ;-)

--- Citat från: Eddi skrivet 23.03.2012, 20:04:58 ---Den är ju för kort kort kort. Men ball ball ball.
Gjorde en grej med nonsenstext bara för att få se hur det låter och det kan väl funka med min röst eller va....?

--- Slut citat ---

En ansats så god som någon! :) Tror man i allmänhet borde jobba mer med text och lead - det jag blivit mest nöjd med är sånt där jag haft en strukturerad text att utgå ifrån.

Jag tycker att riffet är grymt! Även om stycket bara är 1:07 kan man inte tredubbla det och köra i 3 minuter - det krävs lite variation för att det ska vara effektfullt. Vet inte riktigt vad Mein vill göra av detta (ett så bra riff måste man vara rädd om... ;- )

Edit: Flyttade "Quote" till rätt ställe...

Eddi:

Citat från: Eddi skrivet 23.03.2012, 20:04:58

Den är ju för kort kort kort. Men ball ball ball.

En ansats så god som någon! Tror man i allmänhet borde jobba mer med text och lead - det jag blivit mest nöjd med är sånt där jag haft en strukturerad text att utgå ifrån.

Jag tycker att riffet är grymt! Även om stycket bara är 1:07 kan man inte tredubbla det och köra i 3 minuter - det krävs lite variation för att det ska vara effektfullt. Vet inte riktigt vad Mein vill göra av detta (ett så bra riff måste man vara rädd om... ;- )

Hmmm..... känns som en rejäl sågning det där, vad tråkigt :blink:

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.03.2012, 15:14:36 ---Hmmm..... känns som en rejäl sågning det där, vad tråkigt :blink:

--- Slut citat ---

Nänä... det funkar - det är bara min egen självkritik som lyser igenom!^^^Du skriver ju själv:
"Gjorde en grej med nonsenstext bara för att få se hur det låter och det kan väl funka med min röst eller va....?"

Tolkar det som att du vill göra det ännu bättre...! Kanske har jag fel men det var absolut inte min avsikt att "såga"! Du har gott löd i pipan! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion