Forum > Demolåtar

Bortskänkes

<< < (3/8) > >>

Jocke:

--- Citat från: Mein skrivet 21.03.2012, 11:10:21 ---Tackar för lyssning och fortsätt gärna! Blev inspirerad av JT's stafettråd.  B)

Hehe, inte midi utan midjegitarr. :)

Nä, detta är med den väldigt beprövade POD X3. Jag är är nog rätt trist men jag har bara c:a 8 olika ljud som jag använder på den. Dock har jag inte lyckats få fram dessa på nån annan _emulerad_ väg så det är klart värt allt smör i småland ändå. :)

Återkommer med testsnuttar innehållande GT-10.

/Mein

--- Slut citat ---

Jäkla bra fart! :) Tänker att jag nog ofta försöker för mycket... i all enkelhet är det här otroligt kraftfullt! Är det meningen att andra ska ta över stafettpinnen nu eller jobbar du på?

Ja, de där poddarna har en jäkla massa presets som inte går att ha till något. Har svårt att hitta mina egna från gång till annan...

Mein:

--- Citat från: Jocke skrivet 21.03.2012, 11:22:07 ---
--- Citat från: Mein skrivet 21.03.2012, 11:10:21 ---Tackar för lyssning och fortsätt gärna! Blev inspirerad av JT's stafettråd.  B)

Hehe, inte midi utan midjegitarr. :)

Nä, detta är med den väldigt beprövade POD X3. Jag är är nog rätt trist men jag har bara c:a 8 olika ljud som jag använder på den. Dock har jag inte lyckats få fram dessa på nån annan _emulerad_ väg så det är klart värt allt smör i småland ändå. :)

Återkommer med testsnuttar innehållande GT-10.

/Mein

--- Slut citat ---

Jäkla bra fart! :) Tänker att jag nog ofta försöker för mycket... i all enkelhet är det här otroligt kraftfullt! Är det meningen att andra ska ta över stafettpinnen nu eller jobbar du på?

Ja, de där poddarna har en jäkla massa presets som inte går att ha till något. Har svårt att hitta mina egna från gång till annan...

--- Slut citat ---

Kör på bara! Vore kul att höra en fortsättning.

/Mein

Jocke:
Jag tänkte egentligen att det skulle bli lite mer boogie-woogie... så där som Robert Wells... Näääää!!! Men jag tycker att om basen dubblades - i alla fall lite här och var så skulle det svänga mer. Nu var det lite jobbigt att lira det ovanpå den raka basen så det blir betydligt mycket mer subtilare - vill ju inte sabba det fräcka riffet! :)

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Mein-riff.mp3[/mp3]

För att fler ska kunna bidra kan jag meddela att det är 90 bpm och i huvudsak Am som växlar med lite C och G.

equality:
Bra med Jockes pålägg! Underbart klös i denna!

Mein:
John Lord! Skitabra! Ska se om jag kan fixa dubbelbas innan imorgon.

/Mein

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion