Forum > Färdiga produktioner
therocker_Rock n roll spell
CunningCode:
Störtskönt, som vanligt!
Yrkeshemligheter åsido, det vore väldans kul att veta vad ni har för setup ang. micar, mixning och mjukvara. Fantastiskt fylligt och skönt sound på allt jag hört - grön av avund!
aROCKER:
--- Citat från: CunningCode skrivet 19.03.2012, 22:47:20 ---Störtskönt, som vanligt!
Yrkeshemligheter åsido, det vore väldans kul att veta vad ni har för setup ang. micar, mixning och mjukvara. Fantastiskt fylligt och skönt sound på allt jag hört - grön av avund!
--- Slut citat ---
Tjena!
Förutom hur bas och gitarr är upplagda så är det i princip samma upplägg från min sida vad det gäller delayeffekter trummickning etc som på låten "Make me" och i den tråden har jag lagt ut vad det är som är använt i stort.
Har du funderingar så är det bara att PM:a eller så. :D
Tack för din kritik, roligt att du gillade den.
therocker:
Hur jag spela in gitarren står lite högre upp.
Basen är en 80 talare, en ibanez med aktiva mickar in i datorn samma väg som gitarren. Sen brukar jag köra den genom guitarsuites fenderstärkare som ger en ganska go ton men minns inte om jag plocka bort den innan jag skickade spåret till aROCKER, i så fall skickade jag den ren.
Jay Thomas:
Jag kommer väl att rullas i tjära efter detta men i mina öron låter det väldigt brittisk 70-talsrock. Sweet är väl det första bandet som jag kommer att tänka på...
Oavsett är det en sjuhelsikes bra låt! :)
aROCKER:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 21.03.2012, 12:23:44 ---Jag kommer väl att rullas i tjära efter detta men i mina öron låter det väldigt brittisk 70-talsrock. Sweet är väl det första bandet som jag kommer att tänka på...
Oavsett är det en sjuhelsikes bra låt! :)
--- Slut citat ---
Sweet är mitt "husband" och det är väl trumkompet man kan känna igen i det men AC/Dc har ju kört detta på en låt i sin karriär och resten av tonspråket måste jag nog säga tillhör AC/DC snarare än Sweet.
Tack för din kritik, kul att du gillade det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida