Forum > Demolåtar

HOGGE - En liten fyllevisa såhär på nattkröken...

<< < (5/6) > >>

hogge:

--- Citat från: Jocke skrivet 29.03.2012, 16:56:33 ---Tycker det här låter bra även om det finns en del att slipa på - men, när finns det inte det...?^^

Tror du har lite väl stora krav och förväntningar på dig själv... Det är lätt hänt att man blir lite manisk när det är så jäkla kul - vet av egen erfarenhet... Man har en sinnebild (inre referens) av sin förmåga och vad man vill åstadkomma men inspiration kommer inte gratis... ibland får man själv aktivt söka saker som är inspirerande - läsa böcker, se film, prata med folk som varit med om något osv eller bara få lugn i själen så att musiken kommer ut mer av sig självt... meta ett påta i trädgården kanske..?

Om man blir besviken och frustrerad beror det ju på att man inte uppfyller eller når målen... då får man fundera över sina mål med musiken - är de realistiska?

Framför allt bör man tänka på att INGEN klarar att prestera HELA TIDEN! Googlade runt lite och märker att du har varit otroligt aktiv och produktiv - kanske dags för lite semester?  :rolleyes: :P B)

--- Slut citat ---

Sitter på telefonen så jag får svara lite mer seriöst om en stund.. Ville bara säga att du nog slog huvudet på spiken här... Det slår mig precis att jag ska ta lite semester.. Jag har ju inte direkt en massa fans som står & väntar på nästa skiva, så...

Tack Jocke!!!!

Gurano:
Låter bra - låter du tycker jag. Lite vass i sången ibland.
Men det är inte du som sjunger den andra rösten va? Låter i alla fall inte som du :)

Ljudbilden kan nog redas upp lite. Refrängen funkar. Jag skulle ha skippat trumövergången mellan vers-ref och istället smällt på med reffen direkt

Gurano

Jocke:

--- Citat från: hogge skrivet 29.03.2012, 18:51:59 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 29.03.2012, 16:56:33 ---Tycker det här låter bra även om det finns en del att slipa på - men, när finns det inte det...?^^

Tror du har lite väl stora krav och förväntningar på dig själv... Det är lätt hänt att man blir lite manisk när det är så jäkla kul - vet av egen erfarenhet... Man har en sinnebild (inre referens) av sin förmåga och vad man vill åstadkomma men inspiration kommer inte gratis... ibland får man själv aktivt söka saker som är inspirerande - läsa böcker, se film, prata med folk som varit med om något osv eller bara få lugn i själen så att musiken kommer ut mer av sig självt... meta ett påta i trädgården kanske..?

Om man blir besviken och frustrerad beror det ju på att man inte uppfyller eller når målen... då får man fundera över sina mål med musiken - är de realistiska?

Framför allt bör man tänka på att INGEN klarar att prestera HELA TIDEN! Googlade runt lite och märker att du har varit otroligt aktiv och produktiv - kanske dags för lite semester?  :rolleyes: :P B)

--- Slut citat ---

Sitter på telefonen så jag får svara lite mer seriöst om en stund.. Ville bara säga att du nog slog huvudet på spiken här... Det slår mig precis att jag ska ta lite semester.. Jag har ju inte direkt en massa fans som står & väntar på nästa skiva, så...

Tack Jocke!!!!

--- Slut citat ---

Klart vi väntar på nästa platta! :)

Om man kollar lite på etablerade artister så har de nog ofta ett fungerande management som ser till att de inte sliter ut sig. Det vi ser av dem är att de går in i studion, ger ut en ny platta, promotar och åker på turne - däremellan är det ofta rätt tyst... Kanske tid för återhämtning, finna inspiration och klura på nytt material... Man vill väl ha ett liv också?

Jag har nog själv varit rätt dålig på att sätta upp mål och/eller veta när jag är där...^^ Har liksom blivit periodare på kreativa saker och "kört skiten ur mig" oavsett om det gäller musik, foto eller bygga hus, och vad man nu hittar på... för mig har det nog också handlat om verklighetsflykt - det finns saker som man inte rår på...

Tror man måste vara rädd om sin skaparkraft och vårda den för att det ska fortsätta vara kul att göra låtar.

mahan:
tJOU HOGGE!
Jorå, fyllerivisorna blir alltid 100% tiptop med både lir o sång och framförallt mixen, den sitter som bara den.... ända tills nån sätter igång spelaren nästa dag :angry: :ph34r: :lol:
HAr inte lyssnat på version1 av detta men tycker efter allt snack att den har repat sig rätt bra. Ganska trångt i ljudbilden så kanske lite arr ändringar och mixtest kunde få upp den ännnu några snepp. Refrängen dänger på så att det nästan kändes skönt när åskan slog ner i apparaturen och ddet blev tyst en stund. :D
Men kul att du har bytt strängar på gurorna och klämmer in dig igen, precis som jag, vi e nog så bra!

h.  johan

karl:
Fråga ett: Hur låter det om du inte var full??? Tycker det här var bra...bra material och ja jag håller med som ovan Mike och meckarna v.s Bowie...good work

Allt gott karl

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion