Forum > Demolåtar
Cykeln - I väntan på ett tåg (v3 fixat med sång o bas och så har HM lagt MS)
MaxB:
Har lagt ny sång ikväll - mindre vass sång än förra försöket?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Cykeln_i_vantan_pa_ett_tag_MaxB_Song_96_24_120412.mp3[/mp3]
cykeln:
--- Citat från: MaxB skrivet 12.04.2012, 21:35:42 ---Har lagt ny sång ikväll - mindre vass sång än förra försöket?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Cykeln_i_vantan_pa_ett_tag_MaxB_Song_96_24_120412.mp3[/mp3]
--- Slut citat ---
Det är smickrande att någon gör en cover på ens låt! :wub:
Tycker du sjunger bra - kanske lite hög volym? - ligger liksom ovanpå musiken.
Sångmelodin avviker förstås en del från originalet.
Snyggt munspel!
Hoppas du får tid och möjlighet att göra en helt egen version
cykeln:
--- Citat från: Sigmunds skrivet 11.04.2012, 17:00:05 ---Denne hadde jeg ikke fått med meg tidligere..
Som alltid bra tekst Stefan, fremkaller fine bilder.
Ikke at det spiller noen rolle, men tenker ikke på det som country. Heller visepop/rock alla Springsteen, Uffe med flere.. B)
Bra låt som fungerer uansett, men lengden er en utfordring. Ville nok hatt en lengre oppbygging og mer dynamikk utover i låten..
Bra piano, men er litt dominerende.., men det er kun min personlige smak..(kun hørt i pc høytalere foreløpig så det er jo litt misvisende)
Hvis ingen andre har tatt utfordringen så kan jeg godt prøve å legge på litt forsiktig lapsteel eller pedal steel :)
Sigmund
--- Slut citat ---
Hallå Sigmund!
Nej det är nog ingen country - du har helt rätt.
Ja egentligen är den skriven som en gitarrlåt, men jag ville prova hur den lät med piano.
och ja den blev lång. Kan må bra av att kortas - bl.a av att spelas något fortare.
Det vore jättekul om du ville prova att lägga lite lapsteel/pedal steel.
Har också tänkt att den ska ha ett riktigt gitarrsolo.
Kanske måste jag åka till Halden och spela in den med några goda musiker! :D
och äntligen komma till Siste Reis!
Altsax:
:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
:wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
Alatar:
Ha, den hade jag missat.
Bra låt. Men nu kommer men :lol:
Jag tycker att den är för lång. Tror på att korta ned den till kanske 3 minuter.
Och jag tycker att pianot borde göra mer utsvängningar (vet dock att det kan vara svårt). T.ex. arpeggion uppifrån inflikad lite här och där. Kanske lite grann som i "Mroning has broken" av Cat Stevens, där det också kommer in pianoarpeggion här och där.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida