Forum > Demolåtar
Cykeln - I väntan på ett tåg (v3 fixat med sång o bas och så har HM lagt MS)
equality:
Mer vispop än country. Kanon med Micke-munspelet så klart. Tror också på successiva pålågg och kanske t o m kör på slutet? Bra jobbat boys!
cykeln:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 21.03.2012, 08:00:20 ---Här är du inte ute cyklar utan jag tycker att låten går som räls! Spårar inte heller ur någonstans utan håller ångan hela vägen. ;)
--- Slut citat ---
Jag tar det som positivt
Jag vet att den är på gränsen till för lång - om den inte redan passerat - kunde skippat solot och omtaget. Men nu har jag Mike på munspel så då blir det nog kvar.
Tack för lyssning!
cykeln:
--- Citat från: Tokai skrivet 21.03.2012, 14:44:02 ---Basen ligger bara på grundtonerna - där vill jag ha lite mer rörelse.
Gillar verkligen din sång. Den känns äkta.
Tycker inte det är så mycket country. I så fall en andrastämma här och där och en Fendergura som plockar lite.
Trummorna som kommer in i början borde spela halvtakt (virveln bara på 3:an), senare i refr funkar det bra. Bara som jag tycker.
Texten är fin.
Bra pianospel tycker jag och låter bra.
Sen är det här med progression (rätt ord?) - dvs att låten utvecklar sig. Att saker och ting smyger in allteftersom. Skulle kanske passa? Visst den börjar lugnt, men efter ett antal verser... Fast det kanske inte passar med stilen?
--- Slut citat ---
Det kräver nog en bättre basist än jag
Nej det är nog inte så mycket country
Kanske får kika på trummorna igen
Jo visst skulle det vara bra med lite mer saker som smyger in. Kan också tänka mig lite kvinnlig stämsångskör
Pianot är EZ-keys
Rösten är min
Kul att du gillar texten!
Tack för lyssning och synpunkter!
MaxB:
Gillar den här riktigt mycket! Har redan provat att sjunga på kareoke-versionen, som jag fick via PM och det känns bra, det känns riktigt bra!
Kompet bygger stämningen superbra, i all enkelhet, tycker jag. Börjar lugnt, bygger upp, kompletterar snyggt med nya instrument. Sen drar du ner på kompet, då eftertanken i texten kommer. Förbaskat snyggt hanterat, i all enkelhet.
Jag hoppas och tror att det är ok för dig att jag inte följer din sångmelodi slaviskt. Kommer göra en kortare version där jag plockar in eget munspel och körer i någon form. Om det växer till ett projekt med fler inblandade (tänk om dygnet hade dubbelt så många timmar) kanske det blir en helt ny version instrumentalt.
Så konstigt det är - man har tillräckligt med egna låtar och så dyker en sån här upp - som ger mig tunnelseende. :wub:
Du är en oslipad diamant!
Clemens:
Bra låt å bra sång! Tycker kompet drar ner en del, men som låtskiss funkar det. Kanske sätta trummorna live, finns ju folk på forumet som skulle kunna spela...Annars kanske bara köra akustisk gitarr? Tycker din röst skulle funka kanon med en avskalad version.. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida