Forum > Demolåtar

Cykeln - I väntan på ett tåg (v3 fixat med sång o bas och så har HM lagt MS)

<< < (5/9) > >>

cykeln:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.03.2012, 21:39:59 ---Mysigt!
Känner att det i stämningen är något man skulle kunna höra från Van Morrison.

--- Slut citat ---
Det var stora ord det!  :wub:
Tar åt mej det och njuter en sekund - även fast det är en kvalificerad överdrift.

MaxB:

--- Citat från: cykeln skrivet 19.03.2012, 22:56:36 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 18.03.2012, 21:39:59 ---Mysigt!
Känner att det i stämningen är något man skulle kunna höra från Van Morrison.

--- Slut citat ---
Det var stora ord det!  :wub:
Tar åt mej det och njuter en sekund - även fast det är en kvalificerad överdrift.

--- Slut citat ---

Jag är nog inte så kvalificerad och det är inte en överdrift.  B)

Jag har en lite hemlis: Har en dröm att nån gång kunna låta som Van eller i vart fall framföra text på det speciella sätt han har. Då jag hörde den här sjöng jag med och tänkte att om jag har tid (vet inte var den tar vägen) så skulle den här låten vara perfekt att öva den typen av sång på. Så enkelt var det. Skulle faktiskt vilja be om en instrumental version av dig, så att jag - då tiden infinner sig - kan öva på den här låten. Kan det gå för sig?  :wub:
Gärna som ett PM med länk, i så fall!

Jay Thomas:
Här är du inte ute cyklar utan jag tycker att låten går som räls! Spårar inte heller ur någonstans utan håller ångan hela vägen. ;)

MaxB:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 21.03.2012, 08:00:20 ---Här är du inte ute cyklar utan jag tycker att låten går som räls! Spårar inte heller ur någonstans utan håller ångan hela vägen. ;)

--- Slut citat ---

Tokai:
Basen ligger bara på grundtonerna - där vill jag ha lite mer rörelse.
Gillar verkligen din sång. Den känns äkta.
Tycker inte det är så mycket country. I så fall en andrastämma här och där och en Fendergura som plockar lite.
Trummorna som kommer in i början borde spela halvtakt (virveln bara på 3:an), senare i refr funkar det bra. Bara som jag tycker.
Texten är fin.
Bra pianospel tycker jag och låter bra.
Sen är det här med progression (rätt ord?) - dvs att låten utvecklar sig. Att saker och ting smyger in allteftersom. Skulle kanske passa? Visst den börjar lugnt, men efter ett antal verser... Fast det kanske inte passar med stilen?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion