Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Gurano - Plan B
Eddi:
Lyssnar jag på de enskilda delarna så tycker jag att allt är bra men helheten känns inte ok, Och jag fattar inte varför. Förmodligen ett inlägg som inte borde ha skrivits men men... Och jag har dessutom inga bra förslag hur det kan bli bättre vilket retar mig en massa... utesluten ur producentföreningen.....
Edit: Lyssnat igen och nu vet jag vad som stör mig - låten kör tonikan och subdominanten enbart och hoppar dominanten.
Harmonica mike:
Märklig dubbelpost det här,ibland lever datorerna sina egna liv..Jag skulle rätta några stavfel och nedanstående uppstod,,ja ja - sånt är livet :)
Mike
Harmonica mike:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 17.03.2012, 08:39:37 ---Då skall vi se:
Pxm:
Fleetwood Mac lirarna,ja det finns nog lite influ där ja :) tack för tyck å digg
Hojen:
Ez och expansionen vintage..rattade också lite i eq:n..Tack för digget och text tycket,det värmde av texternas mästare..
Staffan:
Bra tanke om öppen hihat på reffen..Jag var inne på tamburinen,för att ge den lite till utrymme i låten,men tog kantslaget av slentrian..Det kan nog funka vilket som,tamburin - open highat - pukan var intressant...Basen,ja jag var inne på att lira på det som vi kallar "rocksticket"(puk liret),men jag gjorde aldrig det.Sen har jag lite orgel på första reffen och några bastoner på andra och outrot,lite tanke ja..Om nån fler är inne på samma tankegång som dig så lirar jag lite till,vi får se vad som sägs.Guran ja,denne Gurano är en flink liten rackare med en drös sköna riff i bagaget..Orgel liret/sången,ja då får du en sån här :wub: Och det glädjer oss att du gillar gunget.
Eddi:
Jag lovar,i nästa låt skall vi fundera på både vinkelslipen och häcksaxen som motvikt till regelbrottet D-Bm-C-H-Am-G - var e´brudarna Erika och Fredrika :)
::::::::::::::::::::::::::
Då tackar vi alla kommentatörer.Inga sågningar på mixen så här långt,strange but nice..
Mike
--- Slut citat ---
Jay Thomas:
Återhållet och småputtrigt, nice! :) Snygga guror, alldeles förbannat bra sång av Mike! :)
Låten får mig att tänka på Credence!
Enda anmärkningen är att orgeln känns lite blå på ett par ställen att det låter lite fladdrigt i rytmen på ett par ställen under andra halvan av låten.
HasseFX:
Bra sång - sitter självklart och säkert i känsla, timing och sound! Skön balans mellan närhet/tydlighet och rum. :)
Arret är bra, inklusive "basbreaken" (FM är en bra jämförelse) men kompet saknar sångens (och munspelets) "självförtroende", lite försiktigt och tvekande - en rutinerad-artist-med-nytt-kompand-känsla. Ett par rep till så sitter det där självklara svänget som skulle lyfta låten rejält B)
Mixen är också ok, även om jag stör mig lite på virvelns sound - den låter för tjock jämfört med det spröda kompet. Alternativet skulle vara att trycka på med bas + övriga trummor - ett mer rockigt sound.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida