Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Gurano - Plan B

<< < (5/8) > >>

HasseFX:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.03.2012, 09:59:43 ---Lite mer tyngd i elgure kompet kanske..? Funderar också på att slänga in ett pianokomp för fetare ljudbild..Är det det hasse och du menar,fetare ljudbild?
--- Slut citat ---

Njae, det är själva spelet som känns försiktigt och tvekande - timing och dynamik! Inget som fixas i mix eller "mer spackel"  ;)

Ser fram emot nya baspålägget - just basen är A och O för att driva på och hålla samman kompet!

Harmonica mike:

--- Citat från: HasseFX skrivet 20.03.2012, 10:33:21 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.03.2012, 09:59:43 ---Lite mer tyngd i elgure kompet kanske..? Funderar också på att slänga in ett pianokomp för fetare ljudbild..Är det det hasse och du menar,fetare ljudbild?
--- Slut citat ---

Njae, det är själva spelet som känns försiktigt och tvekande - timing och dynamik! Inget som fixas i mix eller "mer spackel"  ;)

Ser fram emot nya baspålägget - just basen är A och O för att driva på och hålla samman kompet!

--- Slut citat ---

Oki Hasse,då vet jag.Vi får se om jag fixar det,tack för klargörandet.

Mike

bjurte:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.03.2012, 09:59:43 ---Bjurte:
Trummor å bas..Hjälp mig med synpunkter på mixen,är det för tunt eller vad? Jag blev så less på att mixa så jag hörde till slut ingenting..Kul att du diggar alstret.
Lite mer tyngd i elgure kompet kanske..? Funderar också på att slänga in ett pianokomp för fetare ljudbild..Är det det hasse och du menar,fetare ljudbild?

therocker:
Kul att du diggar,referenserna du nämner är ju inte helt fel om man så säger :) Ljudbilden igen,ja nu är det tre man som har åsikter på mixen.Mera handfasta tips av dig om trummor å gura,bra! Jag får väl koppla in en trummis om jag inte fixar detta.

Eddi:
Jo jag vet men jag tänkte på att vi har ju redan Anna Maria..Hon har stora skor och fyllighet i både charm och barm :lol:

MaxB:
Tjoho Maxen.Det är inte så lätt,Göran och jag spammar första sidan med låtar nu :D Jätte kul att du diggar låten,det tackar vi för.

##############################################

Stort tack till er alla för kommentarer.Inser att vi måste på mixen lite till..

Mike/Göran

--- Slut citat ---
Ang. Trummor/Bas!
Jag tycker att trummorna ligger lite lågt och basen lite för högt! ;)
För tunnt är det definitivt inte,möjligtvist att Gurorna känns lite tunna i jämmförelse med drm/bas
Sedan skulle kanske hela rhytm-paketet må bra av lite mer lyster,men som sagt är man ute efter vintage sound sitter det ju fint,men som sagt basen är lite för dominerande.
När jag tänker efter så är nog det som gör det hela lite skevt faktumet att Gurorna låter väldigt 'Nya/Moderna' i sound
medans resten låter 70:o tal,det blir lite soundkrock så att säga.. 

Harmonica mike:

--- Citat från: bjurte skrivet 20.03.2012, 10:54:58 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.03.2012, 09:59:43 ---Bjurte:
Trummor å bas..Hjälp mig med synpunkter på mixen,är det för tunt eller vad? Jag blev så less på att mixa så jag hörde till slut ingenting..Kul att du diggar alstret.
Lite mer tyngd i elgure kompet kanske..? Funderar också på att slänga in ett pianokomp för fetare ljudbild..Är det det hasse och du menar,fetare ljudbild?

therocker:
Kul att du diggar,referenserna du nämner är ju inte helt fel om man så säger :) Ljudbilden igen,ja nu är det tre man som har åsikter på mixen.Mera handfasta tips av dig om trummor å gura,bra! Jag får väl koppla in en trummis om jag inte fixar detta.

Eddi:
Jo jag vet men jag tänkte på att vi har ju redan Anna Maria..Hon har stora skor och fyllighet i både charm och barm :lol:

MaxB:
Tjoho Maxen.Det är inte så lätt,Göran och jag spammar första sidan med låtar nu :D Jätte kul att du diggar låten,det tackar vi för.

##############################################

Stort tack till er alla för kommentarer.Inser att vi måste på mixen lite till..

Mike/Göran

--- Slut citat ---
Ang. Trummor/Bas!
Jag tycker att trummorna ligger lite lågt och basen lite för högt! ;)
För tunnt är det definitivt inte,möjligtvist att Gurorna känns lite tunna i jämmförelse med drm/bas
Sedan skulle kanske hela rhytm-paketet må bra av lite mer lyster,men som sagt är man ute efter vintage sound sitter det ju fint,men som sagt basen är lite för dominerande.
När jag tänker efter så är nog det som gör det hela lite skevt faktumet att Gurorna låter väldigt 'Nya/Moderna' i sound
medans resten låter 70:o tal,det blir lite soundkrock så att säga.. 

--- Slut citat ---

Jag tog fasta på dina tips Bjurte och gjorde en fulmastering av en mp3,skar ordentligt i basen och lyfte fram baskjagge..Härjade lite i mellanregistret och gjorde ett ordentligt lyft i toppen för att ta fram de ljusa transienterna cymbaler och topp på ackegurorna..Lite häftigt blev det då sången blev lite för vass på några ställen,men är jag på väg åt rätt håll med det hela,bättre/sämre? Lättare att mastra än att lira om  :D
Lämnade låten i toppen orörd för jämförelse..

Mike

Jay Thomas:
Första intrycket i lurar är MYCKET diskantrikt, på gränsen till skrikigt. Det är mina örons intryck, kanske någon har en annan åsikt?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion