Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Gurano - Plan B
Harmonica mike:
JT:
Sången,ja nu lyser solen i Norrland på alla sätt och vis :D Göran är guravirituosen,fast han fick lite hjälp av mig på akustiskt - hjälp och hjälp :lol: :)
Ja låten är tänkt som en soft country/light rock med touch av blues dänga med sången i fokus..Basen blev inte hundra lirad,det sackar lite på senare delen här och där..Jag tyckte det lyste charm men ser jag fler sågar så tar jag om den..Orgeln,ja den är ju ett klipp av tre tagningar.Början och slutet sitter fint,men det finns nån groda/sämre lir där i mitten.Som helhet,ja med lite god vilja :D
Hasse FX:
Oj,tack för berömmet om sången.Jag antar att svänget saknas i basliret,vilket jag tar på mig.Jag är inte basist på något sätt,och gjorde väl en 5-10 tagningar på denna.Nu har jag fått två sågningar på raken så då kryper jag till korset och lirar om :) Om det blir bättre det vette tusan,men jag kommer att lira tightare på senare delen,det är där det sackar/sliter mest.Själva basgången får vi leva med,hittade inget vettigare..
###################################
Till er båda:
Stort tack för värdefulla kommentarer.Ryggdunkar är kul,men sågningar i syfte att förbättra alstret/låten är bättre.Vi får se om jag kan fixa till det hela..
Mike
martinm:
På det hela är det en riktigt skön låt.
Alla gitarrer funkar inte riktigt ihop i min värld och slutet kunde varit mer utarbetat.
Gott annars.
:P
Harmonica mike:
--- Citat från: martinm skrivet 18.03.2012, 11:24:49 ---På det hela är det en riktigt skön låt.
Alla gitarrer funkar inte riktigt ihop i min värld och slutet kunde varit mer utarbetat.
Gott annars.
:P
--- Slut citat ---
Thanx man :)
Jo slutet blev inte riktigt 100..Men innan nuvarande så hade vi ett yxhugg - tvärslut alltså.Det tyckte jag inte var så bra så vi gjorde så här,en liiten förbättring alltså :)
Gurorna får nog stanna som dom är..Omtag på basliret på senare halvan står på tapeten,sen kör vi så det ryker eller tills det slocknar.
Tack för kommentaren
Mike
Dividend:
Ja, det påminner om tidiga Fleetwood.
Hmike, tycker din röst passar skitbra till den här. Det är liksom inte för mycket "hårdrock", som det lätt kan bli, äh vad menar jag - ta det lätt med distgurorna på den här.
Jättebra!
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.03.2012, 18:36:41 ---Ja, det påminner om tidiga Fleetwood.
Hmike, tycker din röst passar skitbra till den här. Det är liksom inte för mycket "hårdrock", som det lätt kan bli, äh vad menar jag - ta det lätt med distgurorna på den här.
Jättebra!
--- Slut citat ---
Tack Per.Jag och Göran sträcker på oss för att plocka ned en kotte från furan där utanför fönstret,för att ta ned en stjärna så behövs det en bättre låt - det kommer :)
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida