Forum > Färdiga produktioner
Johan Bakke - Tomorrow never knows (The Beatles Cover)
Eddi:
Dance-versionen vinner med hästlängder även om den var gjord på lite skämt här. Den ger en ny dimension till låten som ju redan är så bra i orginal så det finns liksom ingen vits med att göra den om man inte eftersträvar att göra en exakt kopia.
cykeln:
--- Citat från: bakke skrivet 18.03.2012, 01:08:54 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 16.03.2012, 19:46:05 ---Nu är ju originalet lite mantraaktigt "enformigt" också men din har lite mer modernt stuk och fart så kanske det är mer för dansgolvet?
--- Slut citat ---
Du menar nåt sånt här? B)
[mp3=200,20,0,left]http://www.johanbakke.com/songs/johan_bakke-tomorrow_never_knows-remix.mp3[/mp3]
Hade jag varit en bättre instrumentalist så hade jag gärna stoppat in några urflippade solon, men jag är inte nån solist på något annat instrument än sång. Vill nån hjälpa till och lägga nån improviserad urflippad pryl (liknande originalets solon) så skicka ett PM! Ackorden är C, Bess, G och Bess.
--- Slut citat ---
Exakt exakt exakt!!
Hur bra som helst - helt egen version där du också bygger på och introducerar saker vartefter
Mycket bra!
bakke:
--- Citat från: Eddi skrivet 18.03.2012, 01:41:02 ---Dance-versionen vinner med hästlängder även om den var gjord på lite skämt här. Den ger en ny dimension till låten som ju redan är så bra i orginal så det finns liksom ingen vits med att göra den om man inte eftersträvar att göra en exakt kopia.
--- Slut citat ---
Halvt allvar, halvt skämt! Jag tycker cykeln kom med en bra idé, man får sätta sig ner och lyssna på lite modern dancemusik så kanske man kan prodda om den en gång till och göra den bättre!
Jag gjorde den på ca 2 timmar ikväll och jag tycker själv att den låter för mycket 90-tal för att platsa på dansgolven av idag, men jag lyssnar för sällan på dance så jag har ärligt talat inte en aning om hur det ska låta om det ska låta 2012 av det.
cykeln:
--- Citat från: bakke skrivet 18.03.2012, 03:20:46 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 18.03.2012, 01:41:02 ---Dance-versionen vinner med hästlängder även om den var gjord på lite skämt här. Den ger en ny dimension till låten som ju redan är så bra i orginal så det finns liksom ingen vits med att göra den om man inte eftersträvar att göra en exakt kopia.
--- Slut citat ---
Halvt allvar, halvt skämt! Jag tycker cykeln kom med en bra idé, man får sätta sig ner och lyssna på lite modern dancemusik så kanske man kan prodda om den en gång till och göra den bättre!
Jag gjorde den på ca 2 timmar ikväll och jag tycker själv att den låter för mycket 90-tal för att platsa på dansgolven av idag, men jag lyssnar för sällan på dance så jag har ärligt talat inte en aning om hur det ska låta om det ska låta 2012 av det.
--- Slut citat ---
Alltså varför måste det låta 2012 (iofö sig intressant hur ett årtal kan låta) Det är möjligt att det låter 90-tal (har ingen som helst koll på det) men vad gör det? Tycker det blev en intressant version!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida