Forum > Demolåtar

Gurano & Jay Thomas - Melody

<< < (3/6) > >>

Gurano:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 14.03.2012, 11:23:45 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 14.03.2012, 10:58:12 ---
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 14.03.2012, 10:55:55 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 14.03.2012, 10:35:08 ---Hej
Det verkar inte som att det faller i så god jord hos er (50% av svaren) - får nog ta mig en funderare över detta intro helt enkelt?
Men för mig är detta ett ganska skönt intro som skulle kunna förekomma i någon form i P2´s Kalejdoskop...men om andra finner det mindre bra så får man väl tänka till igen.

Ha de
Gurano 

--- Slut citat ---

Min omedelbara fundering är, gör du musik som du själv tycker om eller gör du musik som du tror andra tycker om? Om det är det första kör på!

--- Slut citat ---
Hehe visste att frågan skulle komma!
Visst gör jag musik som jag själv tycker om, men om det skulle vara det enda som gällde skulle ju ingen behöva synpunkter här på KR.

Gurano

--- Slut citat ---

Nja, du kan ju få det bekräftat att även andra gillar det du tycker om, alternativ bli sågad jäms med stallet... :lol:

--- Slut citat ---
Så kan det vara.
Men om jag bara gör det jag tycker om så spelar det ju ingen roll vad andra tycker...eftersom det då skulle räcka med att jag tycker om det liksom - men så funkar inte jag

Ha det gott
Gurano

Dividend:
Hmm. Intressant. Jag gör enbart musik för min egen skull, men jag lägger ju upp det för att få tips på mixning framförallt. Där är det ju större risk/sannolikhet att åsikterna konvergerar?

Jag har större benägenhet att lyssna på vad andra tycker om mixen/ljudbild än på rekommendationer om själva arret/musiken.

Men även när det gäller det senare kan det vara intressant att läsa. Folk kan ju se nåt man själv har missat. :)

Gurano:
Nu både Gurano och Jay Thomas

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_JT_Melody.mp3[/mp3]

Harmonica mike:
Ja men det blev ju helcoolt det här.

Tv-spel/filmusik typ.Lite mystiskt hela stycket och i en sekvens filmad med spänning,sitter detta helgjutet.

Nagelbitar feeling..Då blir det ,hattar i luften - 4 å en luggsliten kepa.Omsatt i en femgradig richterskala = 4,2

Mike

Jay Thomas:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.03.2012, 09:53:27 ---Ja men det blev ju helcoolt det här.

Tv-spel/filmusik typ.Lite mystiskt hela stycket och i en sekvens filmad med spänning,sitter detta helgjutet.

Nagelbitar feeling..Då blir det ,hattar i luften - 4 å en luggsliten kepa.Omsatt i en femgradig richterskala = 4,2

Mike

--- Slut citat ---

Tack Mike! :)
Nu blev jag glad i hatten! ;) Guranos grund var kanon att bygga vidare på, så det gick snabbt att "komplettera". :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion