Kontrollrummet

Ingen signal i Logic med ett midiklaviatur // *LÖST*

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad magnus_p

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Mitt USB drivna midiklaviatur lyser fint men det händer inte ett smack i Logic... Tips nån?
« Senast ändrad: 14.10.2012, 11:58:34 by magnus_p »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Säkert nåt av de vanliga felen på signalvägen. Rätt ljudkort? Rätt drivisar? Rätt kanaler in och ut kommer inte ihåg vad det heter på Logisca. Är in- och ut rätt på inspelningsfönstret?
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad magnus_p

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 39
    • Visa profil
Säkert nåt av de vanliga felen på signalvägen. Rätt ljudkort? Rätt drivisar? Rätt kanaler in och ut kommer inte ihåg vad det heter på Logisca. Är in- och ut rätt på inspelningsfönstret?

Mitt klaviatur är ett Eastone 49, säkert nån skit som gått i konken.. Jag har testat direkt i macen och även via en strömförsörjd usb hub, inte ett ljud eller någon signal från klaviaturet. Drivisar? Ska man verkligen behöva det? Provade grannens klav och det var bara att tuta och köra. Jag börjar allvarligt tro att mitt klaviatur är trasigt.. Jag ger upp och köper ett nytt.. Tack iaf!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Säkert nåt av de vanliga felen på signalvägen. Rätt ljudkort? Rätt drivisar? Rätt kanaler in och ut kommer inte ihåg vad det heter på Logisca. Är in- och ut rätt på inspelningsfönstret?

Mitt klaviatur är ett Eastone 49, säkert nån skit som gått i konken.. Jag har testat direkt i macen och även via en strömförsörjd usb hub, inte ett ljud eller någon signal från klaviaturet. Drivisar? Ska man verkligen behöva det? Provade grannens klav och det var bara att tuta och köra. Jag börjar allvarligt tro att mitt klaviatur är trasigt.. Jag ger upp och köper ett nytt.. Tack iaf!
Funkar hörlursuttaget på klaven? Eller finns det inte ens en förförstärkare i den kanske? Ljudkortet i datorn måste ju ha drivrutiner men kan du få ut nåt från Tuben så är det rätt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se