Forum > Färdiga produktioner

Firth of Fifth - cover co-op Bribedant & MaxB

<< < (4/5) > >>

Eddi:

--- Citat från: Bribedant skrivet 19.03.2012, 18:22:22 ---Tack ska ni ha här ovan. Jo, göra en cover på Husgudslåtar (de är mina också) kan vara lite vanskligt. Gick ju liksom inte att slarva sig igenom. Mycket lärorikt. Jag fick ta mig tid att lyssna 'bakom' det uppenbara. Väldigt nyttig övning. Att MaxB fixade sången gjorde det värt att ta ett varv till med FoF och sätta om några detaljer och finmixa det hela. Skrämde MaxB med att jag tänke börja jobba på en cover av Suppers Ready...  :lol: (inte sant)

--- Slut citat ---
Kan man få göra en beställning av Lamb lies down....? :D
Håller på att försöka lära mig introt på piano av FoF och fasen man får ju huvudvärk..

hogge:
Oj oj... Skitbra detta ju.. Vilket pianospel.. Vilken sång!! MaxB gör sin bästa prestation någonsin (världsklass)...
Grymt....
 :wub:

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 19.03.2012, 19:25:52 ---
--- Citat från: Bribedant skrivet 19.03.2012, 18:22:22 ---...Skrämde MaxB med att jag tänke börja jobba på en cover av Suppers Ready...  :lol: (inte sant)

--- Slut citat ---
Kan man få göra en beställning av Lamb lies down....? :D

--- Slut citat ---

Det är kanske jag som beställde Suppers Ready efter den här, eftersom jag sjungit Suppers Ready så många gånger förr. Firth of Fifth har jag aldrig sjungit innan jag nyligen klev upp på den slaka linan. Kom tack och lov över till andra sidan, trots osäkerhet och starka vindar.

Från The Lamb Lies Down tänkte jag beställa The Lamia, för den har jag också sjungit många gånger. Den beställningen har jag däremot inte lämnat till Bribedant ännu.  :P

--- Citat från: hogge skrivet 19.03.2012, 19:43:44 ---Oj oj... Skitbra detta ju.. Vilket pianospel.. Vilken sång!! MaxB gör sin bästa prestation någonsin (världsklass)...
Grymt....
 :wub:

--- Slut citat ---

Det är ett underbart arbete som gjorts, innan jag gled in på slutet med lite sång. Tack Hogge för snälla ord. Det är en tunn gräns mellan vansinne och storhet. Jag är på båda sidor - ibland samtidigt.  B)

Bribedant:

--- Citat från: Eddi skrivet 19.03.2012, 19:25:52 ---Kan man få göra en beställning av Lamb lies down....? :D

--- Slut citat ---

--- Citera ---
Från The Lamb Lies Down tänkte jag beställa The Lamia, för den har jag också sjungit många gånger. Den beställningen har jag däremot inte lämnat till Bribedant ännu.  :P

--- Slut citat ---

The Lamb ja, funderade faktiskt först på att göra Lilywhite Lilith. Det är en så bra komposition och lite röjigare vilket alltid är kul. En utmaning arr-mässigt. Lite för myck sång före en ickesångare som jag.
The Return of the Giant Hogweed från Nursery Cryme ligger också på 'funderar på' listan. Hogweed skulle man i så fall arra om till 2000 tal. Moderna sounds alltså. Skulle kunna bli hur ball som helst. Lite lång möjligen.
Firth of är nog den tacksammaste G. låten att ta sig an om man som jag lirar bas och, om nöden kräver det, gitarr. Men nu när det är co-op's som gäller skulle man ju kunna kika lite bredare på progg repertoaren från 70 talet. Själv tycker jag det är skitkul att sätta en cover så nära originalet som möjligt. Nyskapande, icke men kul. Har nått det stadiet i livet då det ska vara kul, annars kan det vara.

Proggnördig co-op festival kanske?  :P

Appropå Genesis covers så hittade jag svenska Flower King's version av Cinema Show. Näääj! Helgerån, tänkte jag först men deras version är helt enkelt superbra. Gammal låt, nytt sound.

Eddi:
Jag har återlyssnat på detta fantastiska verk och håller med om allt jag skrev då för 8 år sedan - helt brutalt fantastiskt är det  :D :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion