Forum > Färdiga produktioner

Firth of Fifth - cover co-op Bribedant & MaxB

(1/5) > >>

Bribedant:
Wow, det här är lite cool för mig. Hade aldrig gissat att jag någonsin skulle få stänga det här projektet MED FULL LEAD!

Alltså (igen) Genesis Firth of Fifth, hela låten. En cover ömsint tillsnidad med Seconds Out versionen som förebild. Från början en fingerövning som blev något mycket mer tack vare entusiastiska KR medlemmar och MaxB i synnerhet. Tack MaxB. Mässingkulor, dessutom orepade.
Mixen är möjligen 'over the top' men lite får man busa.

Midi, elbas, gitarrer, prod : Bribedant
Sång : MaxB

equality:
Det övergår helt mitt förstånd hur man kan skapa något så fulländat. Låt vara efter ett original. Det är helt jädra otroligt. Max sjunger jättebra på denna. Suveränt helgjutet alltihopa. Kommer nog återvända till denna (jag lyssnade mest på Yes och Camel, inte så mycket på Genesis på 70-talet) man brukar upptäcka "nya" grejor vartefter man lära känna stycket.

Eddi:
Ja wow - vad säger man - snyggt att du snörde ihop hela låten B och snyggt sjunget M verkligen. Jag har ju som sagt lyssnat på just den här versionen ett hundratal ggr och det enda jag saknar är pyttelite mer reverb på kanske Max då och så saknar jag publiken som ju inte hör till låten men du kanske kan klippa in den i slutet - det var ett sånt där andäktigt vrål som det också skulle ha blivit om dom (vi) hade fått höra det här. Årets colab redan i mars.
 :D :D :D :D :D

Bribedant:
Tack Eddi. Jag har faktiskt justerat sången ett snäpp nu och bytt ut filen. Sitter lite bättre i mixen. Visst fasen borde publikvrålet vart med, tänkte inte på det...
Jag har faktiskt använt just det publikljudet på en annan låt en gång i tiden.

Wernborg:
Seså. Iväg och bli internetkändisar med detta nu. Video. Snarast!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion