Forum > Demolåtar
equality - Fendertest 3c
Bribedant:
Riktig hårdvara :wub: Börjar själv bli trött på att köra allt genom en dator. Snyggt.
Bara ett myrsteg mindre dist...
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 12.03.2012, 00:38:40 ---Nu är du alldeles för snäll och stor i orden Håkan! :wub:
Ska kolla basfiguren. Och jag har hört dina elguresolon. Skulle aldrig i h-e kunna lira så!
--- Slut citat ---
Jag är nog inne på samma linje som Håkan. Du släpper ifrån dig riktigt sköna passager på gitarren. Inte bara här. På just den här gitarrsvängen skulle kanske Håkan kunna leka vidare med trummor, bas och sologura. Jag tror det skulle ge något. Kan det vara värt att testa? B)
Jay Thomas:
En klassisk EQ-låt, fast med "planka". :)
Du har din stil som går hem hos mig, definitivt! :) Dock, även i mina öron är disten lite "maplacerad" i denna låt.
Jag misstänker att du kör Guitar Rig 4 på ljuden och i sådana fall, vilken preset?
Harmonica mike:
Bra analys av Ljusne Håkan,jag skriver under.
Riktigt bra detta.Första delen är magisk innan trummorna kommer in - och det sätter stämningen perfekt.Jag hade lagt sång på första delen och förlängt det lite för att lämna utrymme åt introt som var alldeles lysande,och låtit sången komma in igen på det lugna mitt i nånstans - men det är ju jag det.
Det håller alldeles utmärkt så här.
Mike
equality:
Bribedant: Nu är det ju inte hårdvara rakt igenom men Håkan kör på det. Äkta varan slutar med gitarren sen är det ljudkort, Guitar Rig och Gud vet vad... Jag vet vad du menar ändå. Ska dra ner på disten.
MaxB: Håkans bluesiga gitarrfeeling vore nåt. Stort tack för tipsen och uppmuntrande ord!
JT: Ska kolla preset på GR4. Kul att det går hem. Tack!
HM: Tack Micke! Way too kind... Bra tips även här. Hinner inte med sång nu då jag snart åker till Australien.
Tack som tusan grabbar! :wub: Jag måste ha missat vänliga veckan. Väldigt uppmuntrande svar trots en ganska halvdan inspelning.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida