Forum > Demolåtar
Det ändlösa blå - Finalmix nr2 den 6/5
Wernborg:
--- Citat från: HasseFX skrivet 30.04.2012, 16:13:44 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 30.04.2012, 11:44:14 --- men du får gärna förklara vad som skulle kunna få det att låta mer "studio". Hade varit kul att försöka mixa om befintligt material om det går.
--- Slut citat ---
Jag tycker du gör ett riktig bra jobb och måste inte pådyvla dig mina "värderingar", men jag kan ju som sagt förklara vad jag menar :)
--- Slut citat ---
Alltså jag håller ju med dig om allt egentligen, när jag får det så här svart på vitt. Har alltid tyckt att jag kan få till en bra mix, men det låter liksom inte som på skiva. Ska försöka ett varv till tror jag. Kanske också spela om leadsången. Möjligen med en dynamisk mic istället och en hårdvarukompressor. Kanske kan vara något?
HasseFX:
...ja testa gärna med en annan mik + kompressor! Testa också att hålla dig närmare och låta kompressorn kapa topparna. Rätt snabb attack och release - det får inte pumpa om sång! Sikta lite off-axis om resultatet känns vasst..
Asti:
Kanonmix, väldigt klar och fin! Bra låt, om än ganska traditionell.
Bra sång också, påminner lite om Olle Ljungström eller kanske Docenterna...om jag inte minns helt galet.
Stämsången sitter perfekt och gitarrerna är skitsnygga som alltid.
Basen tycker jag kunde höjas en aning, låter kanske lite tunn...
Snygg prod, vågar man säga proffsig...? :)
/Asti t.f. häckrensare
Jocke:
Låter bra detta! :) Kul att ta tag i sådant man inte hunnit med förr...
Rattlesnake:
Så nära färdig skiva man kan komma, tycker jag. Jag tycker nivåerna är precis som de ska vara. Möjligen att trummor och leadsång skulle ha en gnutta mer topp och kompression för att få ut ett mer "radiosound", blir lite klent stundom. Jag upplever inte resten av instrumenteringen så.
Bra text med ord som känns väldigt musikaliska.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida