Forum > Demolåtar

Håkan Nilsson, "Kärleken kommer, kärleken går". Re-mastrad

<< < (5/5)

MaxB:
I den nyaste länken tycker jag du gör fraseringen bättre än många andra!

Per Sörman är en som jag tycker är bra på frasering och betoning, då han framför visor. Han är en av få som verkligen fått mig att lyssna på texten, då jag sett honom live. Kanske inte det bästa länkexemplet men så här gör han.

Är det nån som ser något annorlunda eller bekant i mitt inlägg, i det videoklippet på youtube?

Harmonica mike:
Tjena

Jag blev tvungen att lyssna en sväng på det nya..Drog på smilbanden då jag "såg" dig ligga på golvet och spela basen på orgeln  :) Det tyckte jag var kul,sen låter det bra också så det var en angenäm lyssning.

Mike

Håkan Nilsson:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.10.2012, 07:18:14 ---I den nyaste länken tycker jag du gör fraseringen bättre än många andra!

Per Sörman är en som jag tycker är bra på frasering och betoning, då han framför visor. Han är en av få som verkligen fått mig att lyssna på texten, då jag sett honom live. Kanske inte det bästa länkexemplet men så här gör han.

--- Slut citat ---
Tack för det. Jag har tagit nästan som en livsuppgift att lära mig att sjunga såna här visor åtminstone hjälpligt. Inte lätt med min rossliga rocknrollröst. Vore kul att nån gång få sjunga den på ett bröllop. Jag har spelat på några såna, men det var innan jag gav mig på den här visan.

Per Sörman visar ju hur viktigt det är att ha ett flytande metronomlöst berättartempo till vissa visor. Och den Taubevisan hade jag nog aldrig hört förr, mysigt.

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.10.2012, 09:53:04 ---Tjena

Jag blev tvungen att lyssna en sväng på det nya..Drog på smilbanden då jag "såg" dig ligga på golvet och spela basen på orgeln  :) Det tyckte jag var kul,sen låter det bra också så det var en angenäm lyssning.

Mike

--- Slut citat ---
Såg några legendariska Hammondspelare på youtube, från en TV-show, en av de äldre lirarna gjorde lika, han kastade sig på golvet och gjorde ett handspelat bassolo på pedalerna, maffigt...

I den här mixen tonade jag ner elgitarren och akusten till förmån för orgeln, blir lite mer "kyrkstil" då. Har gjort även en ny backing track med mest orgel på...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion