Forum > Demolåtar
Cykeln - Kapten Rollas sista färd
cykeln:
--- Citat från: Dividend skrivet 11.03.2012, 01:37:34 ---Ja några toner är för höga.
Älskar ju sådan här musik, där texten ("storyn") är det centrala. Mycket Taube i det här.
Några mer instrument? Det behövs inte, men jag kan tänka mig en solocellist (syntetisk) på sina håll i den här. Vill du, så ge mig tempo och tonart. :)
--- Slut citat ---
Tack Divi!
Tonerna är inte för höga - det är bara jag som inte riktigt når dem! :D
Cello tror jag skulle passa - men det gäller att hitta var och hur - och så kanske det ska vara en riktig en eftersom det är ett typ "skillingtryck"
cykeln:
--- Citat från: morgonte skrivet 13.03.2012, 16:53:11 ---Fin text om ett intressant öde. Man kan ju också tänka att du medvetet spricker lite på höjden för att illustrera hur Kapten Rolla inte heller klarade höjden så bra utan sin fallskärm... ;)
Jag vet att det hör till skillingtryckstraditionen, men vill egentligen inte redan i första refrängen få reda på hur det går... Kanske om man bytte ut "sista färd" mot något annat så skulle man hållas i ovisshet något längre?
Och så måste jag ju bara älska en låt där min hemort Alnö finns med på ett hörn!
(Hoppsan, det där vart väldigt glatt :o... det var ju tråkigt för Rolla att komma till Alnö på det sättet förstås... :()
--- Slut citat ---
Bra tänkt där tycker jag! :D
Nä det där med att få reda på hur det går redan i början tänkte jag på när jag skrev den men det fick bli som det blev - hittade inget bra sätt att lösa det på.
Jaså, du är från Alnö. Du kan väl framföra den när ni har någon sommarfest - eller så bjuder du ner mig så kommer jag som gäst!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida