Forum > Demolåtar

Cykeln - Kapten Rollas sista färd

<< < (4/6) > >>

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 09.03.2012, 02:42:01 ---Du är en riktig storyteller. Underbart att höra hur du förvaltar ett visarv i direkt nedstigande led från Taube och Bellman!
Jag gillar också när musiken är en plattform för texten. Trollbunden av Rollas öde strunar jag i diskant och mellanregister.
Suveränt skrivet och framfört!

--- Slut citat ---
Bellman och Taube - jo jag tackar jag!
Tack så hemskt mycket för de fina orden!

Tokai:
Först tänkte jag att det här är så bra med bara en gitarr. Och sången gör det så hela levande att man vill fortsätta lyssna. Men så i versen "Med ångbåt man for" kände jag ändå att det vore trevligt med ett nytillskott, vad vet jag inte - varför inte munspel som drar långa toner lite som ett dragspel?
Jag tycker inspelningen låter jättebra. Nästan som på skiva.
Är ense med MaxB och Sidmunds vad gäller sången.
Oerhört kul att du är på gång igen!

robblar:
Fy fabian! Va bra! Du er låtskriver av rang. Jeg er enig i at den siste svängen blir litt for høy. Men det er bare to eller toner som er for høye. Kanskje det finnes et annet melodivalg akkurat der, eller kanskje flytte det hele ned et par snepp. Eller kanskje ta inn en damestemme på overharmonistemme! Tror det ville blitt fint med trekkspill/munnspill type lyder i denne. Jeg ville forsøkt musette først :)  Og kanskje tilogmed litt mandolin i de mest dramatiske øyeblikkene. Fint gitarspill også, det må nevnes!  :) 

Kommer til å holde et lite øye med denne!  :)

-Robert

Dividend:
Ja några toner är för höga.

Älskar ju sådan här musik, där texten ("storyn") är det centrala. Mycket Taube i det här.

Några mer instrument? Det behövs inte, men jag kan tänka mig en solocellist (syntetisk) på sina håll i den här. Vill du, så ge mig tempo och tonart. :)

cykeln:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.03.2012, 13:21:34 ---Du missförstod mig lite där Stefan.Jag tänker inte spela på denna.Jag menade att när du uppträder med denna låt ensam med gura,lira på ett munspel några långa dragningar på grundackordet.Som krydda och avbrott från sången mellan verserna,tänkte jag.Jag har ju hört dig på munspel och vet att du fixar det.
Kompalternativet som du funderar på låter grymt fräckt..Har du tillgång till de instrumenten så skulle det vara kul att höra hur det låter..

Mike

--- Slut citat ---
You cant blame a man for trying!  :D
Jodå jag ska testa lite munspel alt harmonika

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion