Forum > Demolåtar

Girly feat. Denize - I fly to the sky

<< < (2/2)

cykeln:
Bra pop-låt - lite åt schlagerhållet
Gillade speciellt 1.15 - 1.40
och 2.25 - 2.38
Lite omsjungningar behövs nog om du vill ha det riktigt topp
Kul att göra musik med dottern!

Girly:
Tack från både mig och Denize (hon är mäkta stolt och nöjd! he, he) för lyssningar och kommentarer.
MaxB: Allt är helt eget från scratch  :unsure:
Eddi: skönt med diplomati ibland, så jobbigt att bli sågad vid knäskålarna varje gång :P Vet inte om jag har tålamod med fler omtagningar. Vet du hur många timmar av undertryckt dåligt tålamod det tog?  :wacko:
Dividend: Tyckte det var lite kul att prova att precis som du säger göra en riktig standard-poplåt och åt någon annan än mig själv.
Gurano: Ska jag höja dotterns röst? Ja, pianot kanske är lite påträngande får pröva om jag kan dra ner och hitta någon slags balans.
Cykeln: kan det va så att vi sjunger rätt homogent mellan 1.15-1.40? Kul att du gillade sticket som jag inte var helt hundra över :) Kul men ack så ansträngande att vara musikpedagog åt egen avkomma DET är ingen hit  :rolleyes:

MaxB:
Min avkomma 17 år är själv musikpedagog. Hon har fått en ny favoritlåt där hon sjungit på refrängen hela dan! Det är visst du som sjunger på det originalet. Har du hört den efter den fått basgitarr ikväll. Skön låt. Min dotter, musikpedagogen har ett förslag avseende tredje refrängen på den. Skicka pm om du är nyfiken påt...

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 04.03.2012, 23:18:03 ---Min avkomma 17 år är själv musikpedagog. Hon har fått en ny favoritlåt där hon sjungit på refrängen hela dan! Det är visst du som sjunger på det originalet. Har du hört den efter den fått basgitarr ikväll. Skön låt. Min dotter, musikpedagogen har ett förslag avseende tredje refrängen på den. Skicka pm om du är nyfiken påt...

--- Slut citat ---
Nu råkar ju jag ha fått höra en förhandslyssning och jag måste säga att jag tycker det låter såååååå bra - så jag förstår din dotter MaxB.
Edit: Men jag kommer med en stark duett vad gäller tjejsången som du inte vet nåt om så det är öppet fält :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion