Oj, den här gamla tråden. Kul
...mailade honom i slutet av februari för att fråga om vilken virvel han använde på Seconds Out. Fick följande svar:
Hello Per, I am sorry but I do not remember. It is too long ago.
Best regards,
Chester
Ah, vad tufft. Gå direkt på källan. Helt rätt. Jag har varit SÅ när att maila ett par gamla musikerhjältar från -70 talet men fegat ur faktiskt. Har ett par riktigt tunga "gear" frågor till Keith Emerson...

Imponerande!
Gav mig själv på detta för några veckor sen, fast jag riktar in mig på album-versionen.
Är egentligen basist, men jag har köpt mig ett digitaltrumset, en tvärflöjt och ett el-piano och har bestämt mig för att lära mig alla instrumenten.
Har väl insett att jag var lite övermodig när jag gav mig in på dethär, men jag har ett helt år på mig! 
Kul att se att det faktiskt är genomförbart. Riktigt snyggt gjort dessutom! Hatten av Bribedant!
/C
Jäklar det var seriöst tänkt. Skaffa hårdvaran. Respekt

Själv har jag snokat på nätet en hel del efter initierad info om instrument och utrustning som användes på de där klassiska gamla albumen. Just Genesis finns det några riktiga hardcore fans som skriver om (och köper in) de prylar som användes på t.ex The Lamb. http://lldomequip.blogspot.se/ är en bra läsning för vintage-nördar som jag.
Sen är det en annan fråga om man vill låta som 1977 på en cover av Firth of Fifth. Själv tycker jag det är lite kul att krana fram en del av de klassika ljuden från den tiden. Finns en hel del på webben om detta som tur är.
Youtube guld

Holy fuck. Vilket jobb! Och snyggt låter det också. Har ingen aning om det är troget originalet eller inte. Har liksom aldrig tagit mig an Genesis. Oavsett vilket, detta var djuriskt skön lyssning. Tack så mycket!!!!
Tack själv. Just det här spåret är faktiskt en hyfsat exakt kopia av spåret på Seconds Out plattan. Började egentligen som en instrumentell övning inför kommande projekt men fick en helt ny dimension och mer handpåläggning och omsorg när MaxB tog låten till målsnöret med volkalinsatsen. Jag hade aldrig kunnat tro att någon skull haka på så där som MaxB gjorde. Det är bara så ballt

Tack alla som lyssnat och kommenterat. Här skulle jag nu kunna göra som i eftertexterna till en James Bond rulle, 007 will be back in...