Forum > Demolåtar

Bribedant - En Genesis cover: Firth of Fifth

<< < (2/13) > >>

Bribedant:

--- Citat från: Clemens skrivet 02.03.2012, 22:07:31 ---Spot on! Helt rätt sound på Prosoloisten, för att inte tala om gurorna...spooky  :D. Jag är klart importerad  :wub:

--- Slut citat ---

Hehe, gissa om jag fick leta efter ProSoloist - Trumpet soundet

HasseFX:
Fantastiskt bra jobb!!

Eddi:

--- Citat från: Bribedant skrivet 02.03.2012, 22:05:26 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 02.03.2012, 21:13:31 ---Jag hart svårt att avgöra vad du har gjort jag ser ju att det händer något vid 3:51 men som sagt svårt..... för mig låter det rent orginal från början till slut. Det är en helt underbar låt förmodligen den allra bästa inom progrocken någonsin!

--- Slut citat ---
Det är bara nån sekund i början och sista refrängen som är orginal. Verkar alltså som soundet sitter rätt ok.  :)

--- Slut citat ---
Då är jag så j*kla imponerad så jag kissar på mig.

MaxB:
Tillåt nedladdning!

Inloggad, klicka på låttiteln, klicka på pennan  "edit this track" bredvid soptunnan (ovanför bilden av vågformen)

Rulla ner och klicka på Download enabled (till vänster).

Bribedant:

--- Citat från: MaxB skrivet 02.03.2012, 23:04:39 ---Tillåt nedladdning!

Inloggad, klicka på låttiteln, klicka på pennan  "edit this track" bredvid soptunnan (ovanför bilden av vågformen)

Rulla ner och klicka på Download enabled (till vänster).

--- Slut citat ---
Ah, super. Tack jag är en sån Soundcloud nOOb.
Tack alla ovan för att lyssnat.  -_-

En intressant detalj om Firth of Fifth Seconds Out versionen;
Nog visste jag att tempot ändras ett par gånger i låten men när jag synkade midi'n klockan med live spåret så åkte ögonbrynen högre och högre upp på mig. Det är ständiga tempoglidningar. Max och min är 84 och 70 bpm. Allt inrepat tajt. Inget click track här inte. Det är det jag alltid sagt, klick track's dödar musiken.

Tempospåret i Cubase för Seconds Out versionen:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion