Forum > Demolåtar

Bribedant - En Genesis cover: Firth of Fifth

<< < (4/13) > >>

Bribedant:

--- Citat från: MaxB skrivet 03.03.2012, 09:05:19 ---Hämtad! Tack!
http://soundcloud.com/bribedant/firth-of-fifth-instrumental/download

--- Slut citat ---
Nämen kolla va fiffigt. Jag ska börja använda SC mer. Lägga upp lite äldre grejer.

--- Citat från: Jocke skrivet 03.03.2012, 17:18:25 ---Så jäkla bra! :) Det där solot efter 3:27 (typ) är ett av mina absoluta favoritsolo - repade in hela en gång och kanske sitter själva temat än... Toppen att du gjort det så förnämligt att jag själv låter bli och får ju tid över till annat! Bra jobbat! :)

--- Slut citat ---
Tack. Just den instrumentala delen av FoF live versionen (orginal gänget alltså) ger mig fortfarande ståpäls. Nästa larvigt men så är det. När Hacket tar sats och resten av bandet vräker på med Mellotron och Taurus botten.. rys  :ph34r:
Försökt göra stycket rättvisa vilket innebar en del jobb med tempoförändringar och dynamiken. Det hela skulle falla rätt platt med ett fast bmp och rubbet mastrat till fyrkantsvåg. Hackett förövrigt är rätt tacksam att planka. Det är mer melodi och frasering än att lira så många nötter per sekund som möjligt. Jag nosade på ett par gamla Yes låtar för att se om det skulle gå att göra en cover men jag har inte en chans att hänga med i Howe's gitarr lir.

MaxB:

--- Citat från: Bribedant skrivet 03.03.2012, 17:42:10 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 03.03.2012, 09:05:19 ---Hämtad! Tack!
http://soundcloud.com/bribedant/firth-of-fifth-instrumental/download

--- Slut citat ---
Nämen kolla va fiffigt. Jag ska börja använda SC mer. Lägga upp lite äldre grejer.

--- Citat från: Jocke skrivet 03.03.2012, 17:18:25 ---Toppen att du gjort det så förnämligt att jag själv låter bli och får ju tid över till annat! Bra jobbat!

--- Slut citat ---
.När Hacket tar sats och resten av bandet vräker på med Mellotron och Taurus botten.. rys 

Jag nosade på ett par gamla Yes låtar för att se om det skulle gå att göra en cover men jag har inte en chans att hänga med i Howe's gitarr lir.

--- Slut citat ---

Internet har en del små knep i "högerklickan".

Bra att man får tid över till annat Jocke! Nu är det redan gjort..  :lol:
Planka Stewe Howe  B) njae, jag föredrar att lyssna på honom. Jag fixar inte att spela så.

Asti:
Oj vad bra! Vilket jobb att först lära sig låten in i minsta detalj och sedan spela in allt så att det låter som originalet! Mycket imponerande!
Måste erkänna att jag inte kände igen låten, så du kunde ha lurat mig fullständigt... :)
En sak jag tänkte på är att dina trummor kanske skulle ha lite mer rumsljud, dom låter lite väl torra.
Kanon!
/Asti t.f. artillerist

Jocke:
Även om det finns stycken där just ekvillibrisitetsfaktorn "gör låten" (kommer inte på någon bara...) så känns det väldigt mycket prestationsångest att hålla tpm (tones per minute) högt. Hellre spelar jag några toner rätt än fort och fel...  :P Dessutom fordrar det tunna strängar och mjuka plektrum för att hinna med och det låter verkligen inte bra...^^

Tyvärr har ju mycket av den här musiken lite dåligt rykte - förstår inte varför det skulle vara fint och respektabelt att spela långa varierade stycken med symfoniorkester men inte med moderna instrument?

MaxB:

--- Citat från: Jocke skrivet 03.03.2012, 19:04:56 ---Tyvärr har ju mycket av den här musiken lite dåligt rykte - förstår inte varför det skulle vara fint och respektabelt att spela långa varierade stycken med symfoniorkester men inte med moderna instrument?

--- Slut citat ---

Såna dåliga rykten bekommer inte mig, lyssnar inte på sån kritik. Jag gillar också långa stycken även då de spelas med modernare instrument

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion