Forum > Demolåtar
Kornstad - On and On
Harmonica mike:
Jo jo :)
Inget att klaga på här Andreas,hur bra som helst detta.Radio klart så det skriker om det.Bra sång,bra lirat,grymt bra mixat.
Jag kastar 5 hattar i luften av fem möjliga.
Tack för musiken,ytterligare en pärla.
Mike
Eddi:
Jag lyssnade på den här popdängan direkt efter det att jag mixat min senaste och jag tyckte allt framstod som lite fjösigt - alltså inga accentueringar alls lite platt hm.. Låten som sådan är bra och du sjunger bra så det är inte det utan det saknas lite tryck men jag kanske tänker fel - drog ner ett exempel för att illustrera:
Borttaget
Tar bort när du lyssnat.
Kornstad:
Du saknar lite rum och brillians i mixen om jag förstår dig rätt?
Tror du kan ha en poäng där. Skall göra ett test under dagen, fast inte med fullt så mycket som i ditt exempel.
Gillar inte när det pumpar så.
Eddi:
--- Citat från: Kornstad skrivet 02.03.2012, 10:28:03 ---Du saknar lite rum och brillians i mixen om jag förstår dig rätt?
Tror du kan ha en poäng där. Skall göra ett test under dagen, fast inte med fullt så mycket som i ditt exempel.
Gillar inte när det pumpar så.
--- Slut citat ---
Ja det kanske man kan säga - rum och briljans - bra uttryckt. I mitt exempel hade jag inte så mycket mer kompression utan snarare en del EQ-inställningar för att lyfta saker och ting samt lite laborerande med reverben. Jag kanske överdrev en del men jag tror på att lyfta vissa delar så att det sticker ut lite - det är ju bra lirat allt så why not. Ser fram emot din nya mix då :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida