Forum > Färdiga produktioner

Mein - Ekologisk kravmärkt natururan

<< < (2/4) > >>

cykeln:
Det där partiet som inleder och som avslutar låten är d-la nicefunkigt
Skulle vilja ha mer av det - kanske någon utveckling från och tillbaka till det
Gillar också det lugna partiet ca 1.40

Eddi:
Javisst nice - gillar som andra har sagt början och slutet bäst men det kan ju inte vara samma tryck hela tiden - kanske. Kompetent lirat.

Mein:
Tackar allihop!

Ja, genomskådad kan man säga. :)

Hela solopartiet är improviserat och hade vid tillfället ingen fast längd utan det blev som det blev. För alla som vet hur det är att fastna i ett skoj solotema så är 4:30 inte helt illa pinkat. Det kunde ha blivit olidliga 11 minuter av gnidande. :D

Lite av poängen med att det åker ner i under solopartiet är just för att det lyfter det andra. Det blev kanske lite kort men å andra sidan blir det lite som när man käkar den där fantastiska förrätten som var åt helsike för liten. Man tycker att den var lika god i början som i slutet (japp, lika dålig metafor som ursäkt :)).

Jag spelar det som låter och trummorna är EZ via klaviatur. Fick inspiration till att skaffa riktiga pads för att tag sen men inser att det bara skulle låta som en nervös och taktlös hackspett med ticks. Jag håller mig till klaven ett tag till.

Väldigt kul att ni gillar den! Jag ska verkligen anstränga mig att få ihop en till innan påsk. Borde funka...

/Mein

equality:
Coolt! Tänker en del på Zavinul.

Asti:
Jag har följt den tibetanska jazzpunkens utveckling sedan barnsben och
ser här ytterligare ett exempel på den avantgardiska, improviserande men ändå
fromma och lite världsfrånvända musikformen med influenser allt från Cat Stevens
och Sigge Parling till Dalai Lama. Intrikat rytm kombinerat med oförutsedda, men
välljudande instrumentalinsatser gör lyssnandet till ett kontinuerligt välbefinnande.
Jag kan rekommendera detta musikstycke till vem det vara må, stor som liten!
/Asti t.f. byråkrat

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion