Forum > Demolåtar
Cykeln - The Town I Loved So Well
cykeln:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.02.2012, 23:45:19 ---Det märks att du gillar Dylan. Och det låter irländskt.
Tycker mig känna igen vissa fraser (melodiska) ur den irländska floran..
Men annars BRA!
--- Slut citat ---
Den irländske Dylan himself! :D
Tack för det!
Jocke:
--- Citat från: cykeln skrivet 29.02.2012, 00:25:29 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 28.02.2012, 20:36:54 ---Gillar när det är "på riktigt"! :) Skulle nog inte klara det själv längre... Levde publiv i Dublin ett par veckor för en evighet sedan - som en tidsresa att höra dig! :)
--- Slut citat ---
Tack för det!
Ja Dublin ja - en härlig stad - och musiken! och ölen! och whiskyn!
Vore dags för en resa igen och spela på pubar och gator!
--- Slut citat ---
Ja, jag skulle gärna åka dit igen men trots att jag kanske är lite "stor i hackan" är jag nog lite för "blyg" för att lira publikt numera... njuter av att slippa offentligheten men lyssnar gärna och står du där och spelar och sjunger så här fint när jag kommer tillbaka ska du få några slantar i hatten! :)
bow35:
Övertygande :wub:
MaxB:
Jag är så tråkig att jag tycker din verre är skönare att lyssna på och inspireras av.
Asti:
Härlig live-känsla och jag gillar (som du vet) ditt sätt att sjunga, även om det här inte
påminner lika mycket om Lasse Tennander/Anders F Rönnblom som det kan göra annars. ;)
Du har en inlevelse och pondus i sången, som engagerar rejält! Trubadur ut i fingerspetsarna!
Jag skulle gärna åka med till Dublin och "hjälpa till" med lite gitarrkomp om det mot förmodan skulle behövas! :)
I värsta fall åker jag med och ser till att ingen öl eller whisky går till spillo...
Fast jag kunde svurit på att det var .11 strängar.... :unsure:
/Asti t.f. strängkonsult
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida