Forum > Färdiga produktioner
Safari
Wernborg:
--- Citat från: DåligtGehör skrivet 23.06.2007, 23:12:52 ---
--- Citera ---DåligtGehör: Enformigt, kanske är det så att jag använder temapartierna för mycket? Mer improvisation?? En polare som lyssnade hade en liknande kommentar: -Fan, skit i det där jazzandet och dra ett vanligt penta-solo istället laugh Ja, kanske.
--- Slut citat ---
Hmm... har nog inte samma känsla där; att svaret skulle vara penta-solon. Nä för fan, jazza på. Mer improvisation, för mycket temapartier - vilka svåra frågor! Tror som sagt mer på att arra lite mer. Följa melodikänslan mer; när det är försiktigt, tassa ännu mer osv. Hitta några mer nyanser. Men det är bara min :o tro.
--- Slut citat ---
Skit. Jag som trodde jag var klar.... :lol: Innerst inne vill jag inte heller spela pentasolo på denna så det var skönt att få bekräftelse på det.
Dynamik-Harry is my middle name.... not.
Tack för input.
Larsson:
tycker det är råsoft..fick inspiration nu vill jag fram med wurltzern :D
jag tycker inte trum kompett som ligger i bakgrunden är dålig..det blir bara så stor kontrast när
nästa trumset lägger sig på det..undrar om det borde upp lite!?
saxen är obetalbar..synth blåset däremot lät inte alls roligt
men som sagt..råsoft låt..jag är ett fan av monotona låtar så för mig blir det aldrig enformigt
plus att den här låten har en sådan ligga & gå på repeat kvalitet!
kanske det inte borde vara så mycket kompressor på saxen btw..den låter lite väl tillplattad!!
snyggt jobb!! :)
Harmonica mike:
Tjenis wernis..
Jorå,här jazzar det loss.Bra lirat och mixen låter helt ok,30 sek in i låten..Virveln låter lite som en påse full med nötter som slås i en vatten pöl..? Måste det vara så..? Hade nog föredragit ett renare sound på den,alternativt lite mer variation i soundet stundtals - om ni nu vill ha den effekten.Snyggt där den låter som en renodlad virvel dock.Mera av den varan! Kanske kant slag istället för vattenpöls påsen?
I övrigt så uttalar jag mig inte om det andra,då jag inte förstår att säga rätt saker på fel ställe..kanske..eller hur det nu är :P
Stämnings full låt,med en mysig feeling..skänker mig lugn.Det gör inte så mycket att det regnar idag,då man får njuta av så här bra musik.
5/5 helt klart.Trots jordnötterna!!
Mvh
Micael
Wernborg:
--- Citat från: Larsson skrivet 28.06.2007, 00:56:40 ---tycker det är råsoft..fick inspiration nu vill jag fram med wurltzern :D
jag tycker inte trum kompett som ligger i bakgrunden är dålig..det blir bara så stor kontrast när
nästa trumset lägger sig på det..undrar om det borde upp lite!?
saxen är obetalbar..synth blåset däremot lät inte alls roligt
men som sagt..råsoft låt..jag är ett fan av monotona låtar så för mig blir det aldrig enformigt
plus att den här låten har en sådan ligga & gå på repeat kvalitet!
kanske det inte borde vara så mycket kompressor på saxen btw..den låter lite väl tillplattad!!
snyggt jobb!! :)
--- Slut citat ---
Kul att det diggas.
Angående trummorna så åker påläggssetet ner i volym till nästa version. Ja visst är saxen skön :) ska kolla över kompressorn.
Men syntblås??? :unsure: Undrar om det är den där synten i bakgrunden du menar? Iofs så var det rätt trist ljud på den, kan jag hålla med om.
Wernborg:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.06.2007, 10:17:56 ---Tjenis wernis..
Jorå,här jazzar det loss.Bra lirat och mixen låter helt ok,30 sek in i låten..Virveln låter lite som en påse full med nötter som slås i en vatten pöl..? Måste det vara så..? Hade nog föredragit ett renare sound på den,alternativt lite mer variation i soundet stundtals - om ni nu vill ha den effekten.Snyggt där den låter som en renodlad virvel dock.Mera av den varan! Kanske kant slag istället för vattenpöls påsen?
I övrigt så uttalar jag mig inte om det andra,då jag inte förstår att säga rätt saker på fel ställe..kanske..eller hur det nu är :P
Stämnings full låt,med en mysig feeling..skänker mig lugn.Det gör inte så mycket att det regnar idag,då man får njuta av så här bra musik.
5/5 helt klart.Trots jordnötterna!!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Virvel full med nötter is the new black.... :lol: Menar du förresten virveln i loopen eller virveln i påläggssetet?
Själv gillar det skitiga soundet som kontrast till den vackra saxen. Däremot ska som sagt nivån på trummorna ner en bit.
5/5 .... wow. :) Gläder mig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida