Forum > Färdiga produktioner

Safari

<< < (3/5) > >>

valdez:
Låter fint..snyggt gitarrlir..och  snyggt saxspel! trummorna låter lite för burkiga för det övriga men annars helt rätt..
Grymt bra!

Wernborg:
Fredrik: Tack för berömmet. Ja det var lite grundtanken med arret att blanda tradition med nåt nytt.

equality:  :wub: Tackar. Trummorna är nån hiphop-loop som maler igenom hela låten. Ovanpå det ligger ett klassiskt ridekomp, och i det tuffare delarna går jag över på ett beatkomp med öppen hihat.

DåligtGehör: Enformigt, kanske är det så att jag använder temapartierna för mycket? Mer improvisation?? En polare som lyssnade hade en liknande kommentar: -Fan, skit i det där jazzandet och dra ett vanligt penta-solo istället  :lol: Ja, kanske.

valdez: Tack. Ska hälsa sax-Torgny också.

equality:

--- Citat från: hegobald skrivet 20.06.2007, 23:25:15 ---Weather Report goes 2007.. Japp.. Det enda jag saknar är Jaco Pastorius bandlösa hembyggada bas med epoxilackad hals.. Gött gött gött!!! :D

--- Slut citat ---

Ja, jäddrar...lyssnat på Birdland veckan som varit. Pastorius spel betyder mycket för denna fantastika låt. Sorry oT.

Wernborg:

--- Citat från: equality skrivet 23.06.2007, 21:10:40 ---
--- Citat från: hegobald skrivet 20.06.2007, 23:25:15 ---Weather Report goes 2007.. Japp.. Det enda jag saknar är Jaco Pastorius bandlösa hembyggada bas med epoxilackad hals.. Gött gött gött!!! :D

--- Slut citat ---

Ja, jäddrar...lyssnat på Birdland veckan som varit. Pastorius spel betyder mycket för denna fantastika låt. Sorry oT.

--- Slut citat ---

Måste tipsa om Birdland på liveplattan 8:30. Där kör dom Birdland i shuffle. Fantastiskt bra.

DåligtGehör:

--- Citera ---DåligtGehör: Enformigt, kanske är det så att jag använder temapartierna för mycket? Mer improvisation?? En polare som lyssnade hade en liknande kommentar: -Fan, skit i det där jazzandet och dra ett vanligt penta-solo istället  laugh Ja, kanske.
--- Slut citat ---

Hmm... har nog inte samma känsla där; att svaret skulle vara penta-solon. Nä för fan, jazza på. Mer improvisation, för mycket temapartier - vilka svåra frågor! Tror som sagt mer på att arra lite mer. Följa melodikänslan mer; när det är försiktigt, tassa ännu mer osv. Hitta några mer nyanser. Men det är bara min  :o tro.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion