Forum > Demolåtar
Asti & HMike - Lite mer (ny version med munspel)
Asti:
--- Citat från: 1up skrivet 01.03.2012, 22:57:48 ---Bra ljud. Tycker det känns äkta. En bra och trevlig låt i mina öron. Skicka in till radio? :)
--- Slut citat ---
Tja, det är väl inte så stor chans att det blir spelat i radion skulle jag tro,
men roligt att du gillar den!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 02.03.2012, 00:54:36 ---Hej igen
Nu är det där större knastret i början som jag hörde i en tidigare version borta. Men jag hör en knäpp vid 5 på spelaren - kan vara ett klipp? Hoppas att du inte tycker att jag jagar mikrogrejor men en så bra låt borde vara helt felfri - det förtjänar den :)
Sedan är det trumman vid 12-13 som jag inte riktigt kan förlika mig med - känns som lite oflyt i trumman där i introt för en kort kort sekund (men det är säkert bara en smaksak).
Tycker att du löst trummorna där jag tyckte, i mitt tidigare inlägg, att de krockade med resten av instrumenten.
Jäkligt skön låt
Gurano
--- Slut citat ---
Jag är självklart enbart tacksam för att du orkar lyssna igen och påtala "konstigheter", som jag inte själv uppfattat!
Knastret som fanns tidigare upptäckte jag uppstod vid rippningen från wave-filen till mp3! Jag brukar bränna ut den
färdigmixade låten i wave-format på CD från min musikdator och rippar den sedan till mp3 på vår "internet-PC". Det
är media-playern på "Internet-PC:n" som orsakar knastret vid rippningen. Nu rippade jag den i stället på musikdatorn
och då försvann knastret....Vad finns det förresten för rip-program som tar filer från godtycklig enhet, inte bara CD-enheten?
Ska kolla trummorna vid 12-13 och se om jag förstår vad du menar.
Tack för återkommande feedback!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.03.2012, 08:06:43 ---"Just a little bit more"..
Mmmm..Medryckande låt.Jag har lyssnat på denna tidigare men ser att jag inte kommenterat,ovanligt.Jag skyller på stress.
Svänget är riktigt bra.Ett munspels solo hade suttit fint i denna på "ös delen" typ:"jag vill ha lite mer - munspel alltså" :)
A(s)nti munspelsföreningen skulle säkert skrika rakt ut,men det beror ju på vem som lirar.
EDIT:Lirade in det jag ville höra i låten,kanske krockar med sången på reffarna.Intro och slut funkar tycker jag.Passar det i låten,helt upp till dig.
Mike/tf ordförande i munspelsföreningen :P
--- Slut citat ---
Då är det nog dags att du börjar ta det lite lugnare.... ;)
Skitsnyggt munspelande! :wub: Absolut vill jag ha med det i låten!!
Frågan är om det kanske skulle komma in först i andra halvan av refrängen för att få en "förstärkningseffekt" där...?
Samtidigt är det så bra, så jag vill helst inte ta bort något. Skulle gärna vilja få andras synpunkter på detta!
Stort tack Mike!
/Asti
aROCKER:
Skitsnyggt!
Blir imponerad över att du kan ha din röst så högt i mixen utan att man blir irriterad.
Och jag som mer eller mindre hatar Wiehe och Afzelius men står verkligen ut med dina prylar, hehe!
Ett gott betyg.
Munspelet är ju en delikatess i detta sammanhang.
Gillar inte munspel egentligen heller men har kopplat på Mike på en pryl jag gör nu och flinet går över allas våra läppar!
Gurano:
Det går inte att inte tycka om munspelet - sitter bra :D
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida