Forum > Demolåtar

Asti & HMike - Lite mer (ny version med munspel)

<< < (8/19) > >>

Asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 27.02.2012, 18:07:05 ---Gillar denna. Snygga körer och en klart hookig refräng. Håller med dom andra om trummorna. Inget fel i spelet eller så men tror att låten hade fått lite mer driv och edge med ett annat trumkomp och lite mindre papp i ljudet.
Annars e detta helt klart en låt som hade funkat bra på radio.
Jag skulle efterlysa ett trumkomp liknande det i "Snakeskin shoes" med Black Sorrows

Micke

--- Slut citat ---
Ja, den här typen av trummor är precis vad jag ska försöka få till, ett slags "train"-beat med vispar!
Det verkar de flesta vara rörande överens om!  :)
Tack för kommentar och tips!
Skön låt förresten den här med Black Sorrows!
/Asti

Asti:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.02.2012, 19:55:22 ---Denna gillas... ja vill ha lite mer... men inte av trummorna... gillar inte virveln. Den går väl an där det är mycket annat med men i de lite lugnare partierna... hmmm... Men det är en smaksak.

Som sagt, gillas ^_^

Space

--- Slut citat ---

Kul att den gillas!  :)
Och bra att du inte har avvikande synpunkter på trummorna!  :D
Tack för kommentar!
/Asti

Asti:
Har bytt trummor till vispar med "train-beat". Bättre nu?

cykeln:
Jag tycker det låter bra - lite mer släp - och det är snyggt
Annars kan man inte lita på mej när det gäller trummor
Refrängen sitter ju verkligen som Orientexpressen

Ta med drumsen så drar vi till Irlands pubar
för där vill jag också ha lite mer

Jocke:
Jag hade ingen tanke på trummorna innan...^^ De känns kanske lite för påtagliga i min lyssning... upplever det som påtagligt tajt nu - skulle gärna se ett lite skitigare sound. Sången låter kanom men kanske lite reverb eller rör på resten?Fast det är skitbra men jag måste ju gnälla lite - är aldrig nöjd!  :rolleyes: B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion