Forum > Demolåtar
Asti & HMike - Lite mer (ny version med munspel)
equality:
Fasen, David Crosby hade nog blivit avundsjuk över körarret. Jättesnyggt liksom gitarrliret. Bra låtbygge med stark refräng. Trummorna låter lite bångstyriga på några ställen. G-solot sådär men helhetsintrycket mycket bra.
Asti:
--- Citat från: Matteman skrivet 25.02.2012, 23:41:14 ---Skön låt, får lite nostalgisk Adolfsson & Falk känsla i vissa partier :D
--- Slut citat ---
Tack för det, A&F lyssnade man en del på under 80-talet, tror jag det var...?
/Asti
Dividend:
--- Citat från: Asti skrivet 25.02.2012, 18:31:07 ---Förstår nog inte riktigt kommentaren om trummornas koppling till S&G! :)
Menar du att ersätta ak.gitarrerna i "mittpartiet" med distade elguror?
Tack för kommentar och tips!
--- Slut citat ---
Ja, eller införa en distgura. Eller ersätta en :)
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 26.02.2012, 02:35:52 ---Fasen, David Crosby hade nog blivit avundsjuk över körarret. Jättesnyggt liksom gitarrliret. Bra låtbygge med stark refräng. Trummorna låter lite bångstyriga på några ställen. G-solot sådär men helhetsintrycket mycket bra.
--- Slut citat ---
Det tror jag knappast, men roligt att du gillar körarret!
Har funderat på det Bribedant var inne på - att ersätta nuvarande trummor med vispar.
Risken är att man tappar "tryck" i refrängen, men det kan vara värt att testa...
Gitarrerna i sticket var väl inte tänkta att fungera som ett "solo", utan att det bara var
ett lite nedtonat instrumentalparti där före slutklämmen. Men visst, dom kanske är väl simpla...?
Tack för kommentar!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 26.02.2012, 10:26:29 ---
--- Citat från: Asti skrivet 25.02.2012, 18:31:07 ---Förstår nog inte riktigt kommentaren om trummornas koppling till S&G! :)
Menar du att ersätta ak.gitarrerna i "mittpartiet" med distade elguror?
Tack för kommentar och tips!
--- Slut citat ---
Ja, eller införa en distgura. Eller ersätta en :)
--- Slut citat ---
OK, då förstår jag! Jag ersätter en distgura med en som jag inför! :)
/Asti t.f. dist-riktsansvarig
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida