Forum > Färdiga produktioner

Zebastian + MaxB - Stockholm Blöder

<< < (2/4) > >>

Zebastian:
Som jag skrev däruppe, disten ska vara fixad nu.

Tack för orden om låten. Jag kan hålla med om både det bra och det dåliga.
T ex det här om att melodin spelas på pianot. Det kände jag redan då att jag borde ändra men hade svårt att veta hur jag skulle spela på bästa sätt då.
Har också funderat på att lägga till lite stråkar eller andra grejer. Men det får bli i framtiden.

MaxB:
Nu låter din verre fin! Jag hör ingen störande dist längre. Jag tycker pianot är väldigt vackert!

Eddi:
Jag tycker låten och texten och sången och i viss mån pianospelet är bra men det är för hårt mixat - jag saknar rum och skulle det tillkomma ett antal instrument så skulle det kunna bli riktigt bra det här.

Tokai:
Finemang MaxB!
Vilken intolkning eller vad heter.  Får mig att tänka på nån skådis eller musikalartist som sjunger. Väldigt dramatiskt, dynamiskt och med känsla.
Fin melodi, fast jag fattar inte vad texten handlar om. Varför blöder Stockholm? Gängkrig?

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 24.02.2012, 20:59:46 ---Jag tycker låten och texten och sången och i viss mån pianospelet är bra men det är för hårt mixat - jag saknar rum och skulle det tillkomma ett antal instrument så skulle det kunna bli riktigt bra det här.

--- Slut citat ---

Jag gillar nakenheten... alltså enkelheten i det avskalade arret - bara piano och sång.
Det kan kanske bli bra med annat också.

--- Citat från: Tokai skrivet 24.02.2012, 21:01:36 ---Finemang MaxB!
Vilken intolkning eller vad heter.  Får mig att tänka på nån skådis eller musikalartist som sjunger. Väldigt dramatiskt, dynamiskt och med känsla.
Fin melodi, fast jag fattar inte vad texten handlar om. Varför blöder Stockholm? Gängkrig?

--- Slut citat ---

Nä, precis, jag fattar inte heller. Det låter som det lika gärna kan handla om Stockholm på 1700-talet eller 2000-talet. Ingen av oss vet ännu vem textförfattaren är så vi har inte fått nån förklaring. Tack för positiva omdömen gällande sången! Det började med att Zebastian frågade om nån kunde hjälpa honom med sång i en skoluppgift med kort varsel. Han fick nog några förslag men tydligen var jag snabbast med att skicka en sångfil. Samtidigt spännande att försöka nyansera sången. För mig var det här ett nytt sätt att närma sig inspelning av sång. Fick texten och två filer, en med melodin tydligt spelad och en där melodin inte var lika framträdande.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion