Forum > Demolåtar

Eddi & Red Lady

<< < (4/4)

pxm:
Skön låt-kudus för gitarrmusik.
Snygg Lady !!

mvh

Eddi:

--- Citat från: Dividend skrivet 24.02.2012, 13:55:11 ---Låten är helt okej! :D

--- Slut citat ---
Kul egentligen är det en redan upplagd minus sång men plus gitarr som inte fanns med tidigare. Tack för tyck Div :D

--- Citat från: bjurte skrivet 24.02.2012, 14:19:26 ---Gråt inga tårar ??? :lol:
He-he,den ser ju fin ut,nästan lite kladdig/otorkad ut på bilden,men färgen är fin..
Själv satte jag på sådanadär 'kompenserande stallsadlar' på min,riktigt bra intonering på dom..
syns på bilden

--- Slut citat ---
Riktigt fin vit gitarr det där - jag tror den är fabriksmålad. Ser inte riktigt det där med sadlarna - ser ju likadan ut som min men det är väl inte så. Tack för tyck Bjurte :D

--- Citat från: MaxB skrivet 24.02.2012, 14:21:20 ---Jo, jag undrar: Inga dropouts du hört på senaste tiden?

--- Slut citat ---
Nope men jag fann ju ut att ett antaleffekter var med - lite snopet. Tack för undran MaxB :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.02.2012, 15:33:05 ---Max honduras text ligger helt rätt i låten..hade jag inte varit så stressad av släpande collabs så hade jag ylat in det.

Schyyst blues Eddi,diggat några svängar idag.

Mike

--- Slut citat ---
Ja vi har ju en colab liggandes också som känns lite mer angelägen än denna - whenever your scheduele promit. Tack för tyck MH  :D

--- Citat från: cykeln skrivet 25.02.2012, 14:06:38 ---Får inte så lite lite gospelkänsla här!
En kör sitta som en fläskläpp
Gillar särskilt partiena vid 100 och 170

--- Slut citat ---
Ja jo det är en gammal tidsenlig gospel som ligger till grunden att den sedan inte riktigt blivit gospel ännu är väl bara streck i räkningen - den kan bli det... kaske Tack för tyck Biken  :D

--- Citat från: Asti skrivet 25.02.2012, 22:47:17 ---Efter dom första takterna förväntar jag mig att Van the man ska komma in...
Det hade suttit fint - plus lite blås!  :)
Cool gitarr förresten! Hur mycket jobb har du lagt ner på den?
Hade möjlighet att komma över en Telecaster i slutet av 60-talet, men var
dum nog att inte passa på... :wacko:
Det är roligt att experimentera med en ny gitarr och se vad som kommer ut...
/Asti

--- Slut citat ---
Van Morrison? Tja kanske det ska prata med honom. Ang. nedlagd tid på guran så är det helt enkelt som så att målningen har tagit typ 14 dagar för det blev inte bra - hade jag bestämt mej för klarlack på en gång så hade hela guran målats och suttit ihop på en eller två dagar. Tack för tyck Asti  :D

--- Citat från: Matteman skrivet 25.02.2012, 23:33:13 ---Snygg gura och skön låt, man bara sitter och väntar på att stora gospelkören ska komma in  :D
Någon som har erfarenhet av Fernades gitarrer? Lättspelade? Svårstämda? Krångliga att byta strängar på? Hopplösa att meka med?  :huh:

--- Slut citat ---
Gosspelkör jo jag tackar hade vart trevligt. Jag har som sagt ingen erfarenhet av Fenders guror men det här är ju kopia dessutom och jag anser nog att kitet var helt ok. Tack för tyck Matteman  :D

--- Citat från: pxm skrivet 26.02.2012, 19:25:22 ---Skön låt-kudus för gitarrmusik.
Snygg Lady !!

mvh

--- Slut citat ---
Nu kommer PXM med sin terminologi "låt-kudus" - jo eh jag diggar den och guran :blink: Tack PXM för tyck  :D

Som sagt detta är en redan befintlig låt på min hemsioda där jag tagit bort sjunget och lagt till gura som saknades tidigare.

MaxB:
Jag kommmer inte på vilken låt det är, utan lite arbete förstås.

Jocke:
Den lirar ju bra den där damen! :) Musiklaborationen här tycker jag också har potential!  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion