Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Tranedans (pianostycke 11)
Asti:
Suveränt bra det här! Känsligt anslag och fin dynamik. Moll men ändå glatt på något vis.
Ser framför mig Dysterkvist som skuttar fram på en sommaräng i ösregn, nöjd över att
tipset gick åt h-e och att lönen redan är slut....
Nej, jag tror att man blir glad när man hör de här vemodiga tongångarna helt enkelt
för att det känns så naturligt och äkta och så jäkla bra! :)
Tokai:
Sist jag recenserade din musik tror jag att jag sa att du plockat bort diverse onödiga krusiduller som då tidigare ibland var behäftade i din musik, att du renoldat uttrycken.
Tycker detta fina stycke svara till det. Bra alltså att du fortsätter i samma väg.
Vet inte om du gillar min känsla här, men får ett slags popfeeling över detta. Gillar verkligen "riffet"som violan(?) gör.
Sparsmakat, väl arrangerat, sounds great... Varför sitter du här (och inte i... läs Eddi)?
HasseFX:
Fint stycke och bra arrat! :) I den mån det klingar "klassiskt" så är det som upparrangerad lätt nationalromantisk folkmusik! Mer besläktat med t.ex. Stefan Nilssons filmmusik än med den ryska/slaviska traditionen - tranan kunde lika gärna häcka i Hornborgarsjön :rolleyes:
Dividend:
Tack till er alla! Men svarar allihop ikväll/senare..
Hasse: Vet inte vem S Nilsson är. Vad har han gjort? För ett svenskt geografiskt namn, hade musiken fått vara mycket mer genuint nordisk. (Vilket den ofta är för mig.)
Men sant att sant slavisk är den absolut inte.
Sibirisk folkmusik har jag aldrig hört :)
Jay Thomas:
Vackert som vanligt och att du klickar till detta, gör mig nästan tokig! ;)
Stefan Nilsson var pianist (vänsterhänt har jag för mig) i Kornet, en saligen avsomnad men oerhört bra progressive grupp från Norrland. Om du kikar in på länken så ser du att han har legat bakom väldigt mycket filmmusik de senaste decennierna i Sverige.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan_Nilsson_(komposit%C3%B6r)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida