Hade kanske hoppats på ett skifte i harmonierna och något mindre kvantiserat
men det förtar inte min beundran för stycket och hur du
förfinat ditt komponerande. Tycker även arret är jättefint med
turtagningar av melodi och komp mellan instrumenten, mellan
legaton och staccaton samt dynamiken.
Hej eq! Tack för din kommentar!
Man kan minska känslan av kvantisering genom att ändra tempo, vilket jag inte gjort här alls. Alltså ska stycket/partiet spelas "andante", så gör man små ändringar upp och ner runt 100bpm, osv.
Eller spela för den delen

Sant om harmonierna. Det finns två riff/ackordsföljder, det som inleder och ett som är i parallelltonarten.
Finns det något/några specifika tillfällen där du tycker det skulle vara bra? (Med skifte.) Jag fick aldrig den känslan

Mer avrundad nu. Som ett vin som mognat i smaken. Mycket vackert tema. 
Tack, 1up!
Vackert som vanligt och att du klickar till detta, gör mig nästan tokig! 
Stefan Nilsson var pianist (vänsterhänt har jag för mig) i Kornet, en saligen avsomnad men oerhört bra progressive grupp från Norrland. Om du kikar in på länken så ser du att han har legat bakom väldigt mycket filmmusik de senaste decennierna i Sverige.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stefan_Nilsson_(komposit%C3%B6r)
Tack JT! Ska kolla upp honom

Riktigt vacker. Låter ryskt.
Tack bow!
Suveränt bra det här! Känsligt anslag och fin dynamik. Moll men ändå glatt på något vis.
Ser framför mig Dysterkvist som skuttar fram på en sommaräng i ösregn, nöjd över att
tipset gick åt h-e och att lönen redan är slut....
Nej, jag tror att man blir glad när man hör de här vemodiga tongångarna helt enkelt
för att det känns så naturligt och äkta och så jäkla bra! 
Tackar! Dysterqvist gillar nog också där han dansar trandans!

Jag tror att det undgår många att du utvecklas på det du gör hela tiden eftersom vi är vana vid dina truddilutter men det här håller absolut världsklass inräknat tidens rand.
Inte nog med att du har blivit vansinnigt skicklig på att hantera de instrument du trakterar med klickning så att det låter så verkligt det kan bli utan även med dina musikaliska kvaliteter som ökar hela tiden. Skulle nog säga att det här känns som en peak på allt det du har gjort - det låter enkelt och avslappnat men är så genialiskt så jag får gåshud över hela kroppen.
Skulle önska att du kan vidareföra denna till typ Sveriges Radios Symfoniorkester så att de kan uppföra den i Berwaldhallen eller något, skulle garanterat köpa biljetter dit.
Tack! Man får hoppas att de musikaliska kvaliteterna fortsätter öka då.
Det är ju dock ingen symfoniorkester på den här

Har lite små kontakt med naxos sweden och det blir väl ingenting, men man vet ju aldrig när sviten är färdig kanske de (eller nån annan) till slut vill ta i det med tång

Jättekul att du gillar!
Sist jag recenserade din musik tror jag att jag sa att du plockat bort diverse onödiga krusiduller som då tidigare ibland var behäftade i din musik, att du renoldat uttrycken.
Tycker detta fina stycke svara till det. Bra alltså att du fortsätter i samma väg.
Vet inte om du gillar min känsla här, men får ett slags popfeeling över detta. Gillar verkligen "riffet"som violan(?) gör.
Sparsmakat, väl arrangerat, sounds great... Varför sitter du här (och inte i... läs Eddi)?
Och som jag sa sist så är det nog spriten som gör skillnaden

(krusidullerna)
Ja, det är avsikten att det ska vara "pop" i soundet, rytmiken, medan temata är lite för komplicerade för "pop" och utvecklas som i klassisk musik. (Kanske lite naivt utfört ännu.)
Nåt intressant vore att låta temat i den här på åtm. ett ställe fortsätta över ny harmonik. Jag brukar göra det, men inte här.
Jag återkommer till den här gång på gång, håller med Eddi om att det här skulle man gärna vilja höra live!
Outstanding 
Roligt att du gillar!

Tack! Det känns färdigt, förutom att jag kanske borde variera tempot lite mellan de olika partierna?
Ludbilden ligger åt vänster? Hmm, nån annan som tycker det? Pianot ligger i mitten och de två stråkarna ligger på varsin sida om det
Dina stråkar ligger åt vänster (svagt mot mitten ibland kanske), pianot ligger svagt åt höger i mina lurar, men det är helt ok att sprida instrumenten så tycker jag.
Cellon (om det är det?) ligger mot mitten-svagt svagt höger
Om man ska summera hela ljudbilden så har den möjligen en svag dragning mot vänster...i mitt öra
Så uppfattar jag det hela.
Fint stycke!
Tack för det, Gurano. Ska kolla!
Blir det en ny verre av den här så blir det:
1) Justering av tempo
2) Åtm. 1 tema fortsätter i och utvecklas över ny harmonik
3) Kolla stereobilden
Tack till alla för gillande och tankar och kritik. Den var snäll den här gången

(kritiken.)