Kontrollrummet

JT - säger på återhörande

gäst · 5 · 1096

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Nästan hela familjen sjuk med en förfärling hosta och då blir det svampjazz!

Ståbas (elkontra), lite Les Paul, Piano, Orgel och Morgan på slagverk ledde till denna:

LÅTNAMN: Caughing bass
ARTIST/GRUPP: Jay Thomas and the Caughtones
GENRE: Svampjazz/ofärdig musik
LÅTLÄNGD: 3:25
KOMPOSITÖR: Jay Thomas
PRODUCENT: Jay Thomas
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3



http://soundcloud.com/busstop18/caughing-bass
« Senast ändrad: 22.02.2012, 14:37:09 by Jay Thomas »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Contran hade jag velat höra ett par oktaver ner..Lite metalliskt sound där uppe på det ljusa.

Mycke vilja i den här och asläckra trummor.Stundtals så svänger det fint och nån liten räka hittar hem snyggt.Men det går ju att jobba vidare på om man vill,jam nu med mycke vilja blir slutkommentaren..

Trist att du tänker dra igen,tolkar dig som det.Nåväl,ibland pockar livet på uppmärksamhet - KR finns ju kvar..

Ha de gott på konvalecensen/semestern/ eller vad du nu tänker hitta på  :)

Mike


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
HM: Vi får hoppas han stannar :)

Jag tycker det låter riktigt bra, har en del sådan här jazz (som jag aldrig lyssnar på nuförtiden av nån anledning) och det låter finemang, du får till ett skönt händelserikt flum :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jo, men det svänger ju :P

Sitter och småjazzjamsjunger till det här, bra gung och det känns skönt att lyssna på.

Tummen upp :D

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Jay Thomas

  • Gäst
Contran hade jag velat höra ett par oktaver ner..Lite metalliskt sound där uppe på det ljusa.

Mycke vilja i den här och asläckra trummor.Stundtals så svänger det fint och nån liten räka hittar hem snyggt.Men det går ju att jobba vidare på om man vill,jam nu med mycke vilja blir slutkommentaren..

Trist att du tänker dra igen,tolkar dig som det.Nåväl,ibland pockar livet på uppmärksamhet - KR finns ju kvar..

Ha de gott på konvalecensen/semestern/ eller vad du nu tänker hitta på  :)

Mike

Tack Mike! :)
Då huvudtemat går i G och D, hade det varit svårt att spela lägre men jag förstår vad du menar. Den är inte helt lätt att fixa till så att det verkligen låter kontra, får nog testa mer innan jag hittar en bra tonal balans.

Och nej, jag kommer inte dra igen utan bara inte presentera låtar här. Finns ju hur mycket som helst att ösa ut åsikter på. ;)

HM: Vi får hoppas han stannar :)

Jag tycker det låter riktigt bra, har en del sådan här jazz (som jag aldrig lyssnar på nuförtiden av nån anledning) och det låter finemang, du får till ett skönt händelserikt flum :)

Tack Dividend! :)
Se ovan...
Svampjazzflum är ganska tacksamt att spela in, för det är verkligen flum. Det lustiga i sammanhanget är att trummorna jag spelade in mot, var ¨något helt annat. Sedan tittade jag lite i EZdrummer och hittade dessa jazimprovisationer av Morgan Ågren och de visade sig passa perfekt till låten! :)

Jo, men det svänger ju :P

Sitter och småjazzjamsjunger till det här, bra gung och det känns skönt att lyssna på.

Tummen upp :D

/Marre

Tack Marre! :)
Sväng var ett av ledorden när jag hittade basslingen som det hela bygger på. :)


Nu ska jag bara hitta tillbaka till verkligheten efter 3 dagar med drygt 39graders feber....