Kontrollrummet

Harmonica mike/Gurano - Plan B

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Mike!
JA de är en go och trallvänlig countryrockare, låter live o kul.
Och sången o minliran sitter bra som vanligt. Gitarrerna e rätt bra lirade men tycker dom båda e soundmässigt aningen för klena mot den feta basen och dom fina flottiga trummorna. Så om du öppnar nåttag för mixning så kolla gurorna.

Bra jobbat boys! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Här fanns det lite kommentarer nice  :)

Cykeln:
Kul att du gillar låten..Mixen har lite kvar,tar strax tag i det..

Aussi Micke:
Hoppas vädret är fint på dina nuvarande breddgrader.Här tog våren plötsligt slut och temperaturen rasar ned till 10 minusgrader nattetid  :(
Ostämt..Kan du ge mig positionen..Jag har ett fel i mixen med dubbla ackeguror(panorerat vänster) där i början som lurat några,även mig :)
Kul att du gillar

Maxb:
Jo du har rätt Max,lite basfattigt är det,och lite vasst i toppen.Så fort jag har läge så mixar jag till denna.

Asti:
Aha! Orgeln har något skumt för sig,det förstår jag då det är jag som lirar.Det är alltid flera tagningar,kan ligga nån dubblering - skall kolla..Gurorna,min acke är stämd,Göran får kolla sin elgura..Jag hör att Göran drar en ton lite,eller att han kör med 009-010 på tunna E vilket ger en liten höjning av tonen då han lirar,eller rättare sagt - trycker till.
Jag tycker det låter charm och äkta vara,men jag är ju part i målet :D Mixen skall få sig en genomkörare då nu jag införskaffat lite bättre grejer.Kul att du gillar alstret och tack för mix tipsen.

Karl:
Thanx man.Jag gillar flera av dina kommentarer :)

Johan:
Ja men där ser man,stort tack för ditt säkra öra Johan.Jag suger in det och lyder definitivt då jag mixar om denna.Var på den med en fulmastering,men det sabbade nog mer än det tillförde,verren ligger längre ned i tråden.
Då har jag bara ett önskemål Johan,lyssna på "When the night fall" som Jag å Gurano totade ihop för ett par veckor sedan,behöver lite mixfeedback där..Den ligger på färdiga..

######################

Stort tack alla för bra tips,mixen skall få ta del av lite bättre prylar så skall vi se vad som kommer ut så småningom,tills dess - rock on

Mike/Göran