Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Harmonica Mike - Power and glory

<< < (2/8) > >>

Eddi:
Mikes röst ligger bra hela vägen och grundtugget själva låten är bra men jag tror det blir bättre med mindre reverb på trummor och bas jag med - sen skulle ett litet stick få plats också kanske - det blir lite mycket same same nu.

bjurte:
Härlig grund här,bra harmonier o melodi,sången låter bra Guror o munspel likaså..
Men den där rythm-sektionen var inge vidare inspelad/mixad,basen bara bullrar och ibland så nästan försvinner den.
Den behövs verkligen styras upp med en stor dos kompressor och EQ:as,vet inte om det är Reverb på den som dom ovan nämner,men om så är fallet så är det ett stort 'ajja-bajja' Trummorna är oxo lite skumma,ibland bara skräller dom för att sedan nästan försvinna??
Det är ju en kanonlåt i sig,men den behövs styras upp ganska ordentligt..
Och jag som fick 'stryk' för förmycket Reverb....... :lol: Här var det inte 'liiite' av den varan... ;)   

Vill bara påpeka att detta inte är en sågning,är lite extra petig här för jag hör ju att detta kan bli en kanonlåt.. :wub:

Harmonica mike:

--- Citat från: bjurte skrivet 21.02.2012, 16:23:45 ---Härlig grund här,bra harmonier o melodi,sången låter bra Guror o munspel likaså..
Men den där rythm-sektionen var inge vidare inspelad/mixad,basen bara bullrar och ibland så nästan försvinner den.
Den behövs verkligen styras upp med en stor dos kompressor och EQ:as,vet inte om det är Reverb på den som dom ovan nämner,men om så är fallet så är det ett stort 'ajja-bajja' Trummorna är oxo lite skumma,ibland bara skräller dom för att sedan nästan försvinna??
Det är ju en kanonlåt i sig,men den behövs styras upp ganska ordentligt..
Och jag som fick 'stryk' för förmycket Reverb....... :lol: Här var det inte 'liiite' av den varan... ;)   

Vill bara påpeka att detta inte är en sågning,är lite extra petig här för jag hör ju att detta kan bli en kanonlåt.. :wub:

--- Slut citat ---

Utmärkt feedback där Bjurte!

Jag skriver under på det.Jag tror att det som ligger på mastern är boven,kompressor eller snarare en maxad limiter samt ett reverb som är liite för stort..men allt är lugnt,Göran kommer att ratta..Springer han in i väggen så tar jag över.
Limitarna är svår rattade då dom härjar hårt i samtliga frekvenser,att ställa in dom bra är ingen lek.Överkör man dom för att få tryck blir det pannkaka.
En bra mix är dynamsik och rör sig ordentligt mellan nollan och luften under..Mastra för skrämmaihjälnivån kan man göra då allt sitter  :wub:
Jo den har något denna.Men jag är inte riktigt överens med min sång än.Oktaveringarna är en nödlösning då låten har för lite variationer i arret...Vi funderar på ett stick,när det är på plats sjunger jag om samt på sticket..Låten behöver nåt sånt,så vi tackar Eddi innan det är gjort - Tack Eddi :)

Kul att du gillade den bjurte,det värmde och feedbacken  :wub:

Mike

Gurano:
Eddi Tack för för synpunkter - Nu finns ett stick oxå!
Bjurte Tack för dina tankar oxå - Nu har vi rensat bland basfrekvenserna. Tro att det är ok på det stora hela nu?

Tacksam för flera synpunkter och tankar

Gurano

cykeln:
D-ligt snygg grundpuls - stekande het
Gitarrerna och Mikes röst går verkligen bra ihop
Lite tveksam till sticket och att munspelet och gitarren spelar samtidigt i solot - låt dem hellre turas
men
Riktigt bra låt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion