Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Harmonica Mike - Power and glory
Eddi:
Roligt att några ser förbi guran och tycker att låten är bra - tack för det :D Det här var ett helt annat inlägg i min tråd. Men det blev så på grund av att jag backade och klistrade igen - det som skulle stå här var:
Perfekt - och ett skönt lite annorlunda stick - bra med verben nu - så skulle det vara :)
Dividend:
Nu vet jag inte vilken gura Eddi snackar om :D (red lady?), men det här är en grym låt. Visst! Den är inte überavancerat nytänkande eller nåt sådant, man fan vad jag diggar.
HMike sjunger som en gud och guranos guraljud och spel sitter verkligen som en smäck!
Och det är ju det viktiga. Att jag diggar alltså
Asti:
Riktigt skön låt! Snygga gitarrer och munspel och suverän sång av HMike!
Trummorna är lite anonyma, särskilt bastrumma och virvelkagge.
Tycker ljudbilden är lite för mycket mellanregister, lite hård. Om man panorerade
ut gitarrerna kanske dom inte krockade så mycket med sången...?
Är också lite kluven till sticket.
Jag låter kanske kritisk, men det här är riktigt bra material att fila på!
/Asti t.f. filantrop
bow35:
Skön låt. Men det är nått med ljudbilden. För mycket vassa ljud kanske. Önskar ett varmare ljud. (Hur fan man fixar det har jag ingen aning om, men det var min kommentar iaf)
Gurano:
--- Citat från: cykeln skrivet 25.02.2012, 20:24:23 ---D-ligt snygg grundpuls - stekande het
Gitarrerna och Mikes röst går verkligen bra ihop
Lite tveksam till sticket och att munspelet och gitarren spelar samtidigt i solot - låt dem hellre turas
men
Riktigt bra låt!
--- Slut citat ---
Tackar så mycket - stekande het - blir glad :wub:
Själva tycker vi nog att sticket är bra och funkar som ett bryt mot det andra - men vi ska fundera på det där med munspel å gura
--- Citat från: Eddi skrivet 25.02.2012, 20:27:06 ---Perfekt - och ett skönt lite annorlunda stick - bra med verben nu - så skulle det vara :)
--- Slut citat ---
Kul att du köper sticket och roligt att du gillar
--- Citat från: Dividend skrivet 25.02.2012, 20:39:04 ---Nu vet jag inte vilken gura Eddi snackar om :D (red lady?), men det här är en grym låt. Visst! Den är inte überavancerat nytänkande eller nåt sådant, man fan vad jag diggar.
HMike sjunger som en gud och guranos guraljud och spel sitter verkligen som en smäck!
Och det är ju det viktiga. Att jag diggar alltså
--- Slut citat ---
Nä den är inte så avancerat ackordmässigt nytänkande (det är det inte många låtar som är ;) ). Kul att du diggar. Tack för att du tycker att låten är grym!
--- Citat från: Asti skrivet 25.02.2012, 20:41:53 ---Riktigt skön låt! Snygga gitarrer och munspel och suverän sång av HMike!
Trummorna är lite anonyma, särskilt bastrumma och virvelkagge.
Tycker ljudbilden är lite för mycket mellanregister, lite hård. Om man panorerade
ut gitarrerna kanske dom inte krockade så mycket med sången...?
Är också lite kluven till sticket.
Jag låter kanske kritisk, men det här är riktigt bra material att fila på!
/Asti t.f. filantrop
--- Slut citat ---
Tackar för att du tycker att låten är schysst. Ang sticket så tycker nog vi att det passar bra, men jag/vi ska kolla upp trummorna - man vill ju inte ha anonyma trummor :)
--- Citat från: bow35 skrivet 25.02.2012, 20:48:14 ---Skön låt. Men det är nått med ljudbilden. För mycket vassa ljud kanske. Önskar ett varmare ljud. (Hur fan man fixar det har jag ingen aning om, men det var min kommentar iaf)
--- Slut citat ---
Tackar och kul att du gillar. Men de där vassa tonerna hör inte jag riktigt, Men det kan ju bero på vilken slags lyssning och lurar man använder?
Tack för tankar - vi jobbar vidare med denna - inte så långt kvar dock tror jag innan vi är nöjda
/Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida