Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Harmonica Mike - Power and glory
Gurano:
Hej igen
Här kommer ett nytt alster som vi knåpar på. Börjar bli färdigt känns det som, även om vi känner till några grejor som ska åtgärdas.
Vi tar tacksamt emot era tankar på förbättringar.
Ha det gott
Gurano
pxm:
gillar den !!!!
hör inget som stör mitt lyssnande så jag tycker nog att mixen är bra !!!
mvh
Dividend:
Ja, jag gillar den här också.
Kan inte komma på nåt som borde tillföras. Kanske är slutet lite fjompigt, inte för abrupt men kanske skulle gitarren dröjt kvar nån halvtakt? Eller så är det bara det att låten var för kort :)
MaxB:
För mycket reverb på trummorna och kanske även på basen. Saknar därför tryck i bas och trummor. Cymbalen har lite för mycket vass diskant (också pga reverben?)
Placera alla i samma rum. Skönt jam.
Gurano:
--- Citat från: pxm skrivet 20.02.2012, 20:21:50 ---gillar den !!!!
hör inget som stör mitt lyssnande så jag tycker nog att mixen är bra !!!
mvh
--- Slut citat ---
Tackar pxm :)
--- Citat från: Dividend skrivet 20.02.2012, 21:21:51 ---Ja, jag gillar den här också.
Kan inte komma på nåt som borde tillföras. Kanske är slutet lite fjompigt, inte för abrupt men kanske skulle gitarren dröjt kvar nån halvtakt? Eller så är det bara det att låten var för kort :)
--- Slut citat ---
Jo låten är ganska kort - under 3 min, tack och kul att du gillar
Ska fundera på gitarren och halvtakten!
--- Citat från: MaxB skrivet 20.02.2012, 22:01:27 ---För mycket reverb på trummorna och kanske även på basen. Saknar därför tryck i bas och trummor. Cymbalen har lite för mycket vass diskant (också pga reverben?)
Placera alla i samma rum. Skönt jam.
--- Slut citat ---
Jag håller med om att cymbalerna är lite för vassa (det var en sak vi har funderat kring). Ska fundera och diskutera med HM om mängden reverb - om vi tycker det är lagom eller om det är för mycket...men jag ser nog detta som något annat än ett jam ;)
Tack alla för er tid och synpunkter
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida