Hejsan.
Har dragit igång ett projekt där jag tänkte sammanställa samtliga mina låtar i en och samma form och layout. Mitt livsverk samlat på nåt sätt. Säkert mest jag själv som är intresserad, men vill ändå få det snyggt och fint. Lite scrapbooking för musiker

När jag är klar tänkte jag scanna in sida för sida också. Skulle såklart kunna "sätta" det i ett program, typ Adobe Indesign, men jag gillar klipp-och-klistrakänslan och vill ha kvar den.
Jag gör inga traditionella noter utan mer ackordanalyser och kompletterar med noter om det är något speciellt viktig figur som behöver förtydligas. Har testat med Guitar Pro som också har tabulatur, men en brist i det programmet som jag inte lyckats lösa är när jag importerar från midi så jag kan inte fylla luckorna så att det blir lättlästa noter. Istället för sextondelar med pauser emellan så noterar man ju ofta åttondelar istället för att det ska se snyggt ut och vara lättläst.
Jag behöver tips på ett program där man enkelt kan klicka in noter. Man ska kunna importera midi och det ska finnas tabulatur. Helst freeware, men även billigare diton. Jättesviter som Finale etc. går bort.
Exempel på hur det ser ut:

Det hade också varit kul att se bilder på hur era "noter" ser ut.