Forum > Demolåtar

JT - Casiopop?

<< < (5/5)

Light Head:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 20.02.2012, 23:36:48 ---Och en fråga, vem bestämmer när en låt är klar? Kompositören själv eller "alla andra"? ;)

--- Slut citat ---

Bra fråga!

I mina öron är varje låt "klar" oavsett om det går att utveckla mer eller inte, det är "klart" vid det aktuella lyssningstillfället s.a.s.

Inte alltid lätt att dels sätta sig in i hur kompositören tänkt, eller hur mycket man själv skall lägga sig i och förändra/tillföra. Jag tycker att man får lita på att kompositören gör/gjort det som kändes rätt och bäst.

Dividend:

--- Citat från: Light Head skrivet 27.02.2012, 15:41:13 ---
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 20.02.2012, 23:36:48 ---Och en fråga, vem bestämmer när en låt är klar? Kompositören själv eller "alla andra"? ;)

--- Slut citat ---

Bra fråga!

I mina öron är varje låt "klar" oavsett om det går att utveckla mer eller inte, det är "klart" vid det aktuella lyssningstillfället s.a.s.

Inte alltid lätt att dels sätta sig in i hur kompositören tänkt, eller hur mycket man själv skall lägga sig i och förändra/tillföra. Jag tycker att man får lita på att kompositören gör/gjort det som kändes rätt och bäst.

--- Slut citat ---

Men det är ju inte kompositören som bestämmer vad andra tycker? T ex om man tycker nåt låter ofärdigt? Är nåt utvecklingsbart är det väl bara bra att det skrivs? Det är ju väl menat.
Kompositören har ju sen frihet att godta rådet eller inte.

cykeln:
Partiet där vid ca 2.50 - 4.36 låter klart  :D
förutom då den afrikanska sångerskan och Paul Simon  :D

Nämen det här flyter på trevligt
och allra trevligast blir det just där vid 2.50 och framåt

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion