Forum > Färdiga produktioner
Bjurte,Marre och JT - Welfare Lullaby
Dividend:
Det rockar ju fett, men eftersom jag är inne i lite tyngre tekniskt avancerad death och thrash på sistone, så kan jag just nu inte skriva vad jag objektivt tycker om denna.
Det är melodiskt och rensar man bort thrashen från mina sinnen, ger det upphov till ett sväng som är i princip lika bra som dina Rezznak (spelling?)-låtar. Denna andas inte lika mycket aggression, och jag har vissa smärre invändningar kring lyriken (men den är inte grammatiskt inkorrekt), utan bara det att vissa ordval hade varit mer anglosaxiska.
Är det Marre's sångmelodi på den här? Den är RIKTIGT bra och passande. Och hon är som gjord för att sjunga denna typ av musik.
Älskar ju sån här musik, så det får bli en stark 4:a. Kanske 5:a om jag kan skölja bort death/thrashen ur min öron.
Jättebra!
bjurte:
Så där!! Sången upp - CHECK
Mindre Reverb - CHECK
Trummor regeln microscopiskt sänkt - CHECK
Solot vidrigt och temporärt bortplockat - CHECK (Lägger nytt i kväll/Natt)
Delayet sänkt ?? ICKE... :angry: det ska vara så,och allvarligt,det kommer enbart på sista ordet var 4 mening...
Lyriken ja : gjort på en 'pissekvart' inte något större arbete nerlagt..(Hur mycket jag än gillar låten,så är det en mellanakt)
Melodin får jag nog ta på mig... B)
Hur är basen,För bummlig eller fjösig ??
Och är det för vasst ??
Marruschkka:
--- Citat från: bjurte skrivet 15.02.2012, 20:20:55 ---Så där!! Sången upp - CHECK
Mindre Reverb - CHECK
Trummor regeln microscopiskt sänkt - CHECK
Solot vidrigt och temporärt bortplockat - CHECK (Lägger nytt i kväll/Natt)
Delayet sänkt ?? ICKE... :angry: det ska vara så,och allvarligt,det kommer enbart på sista ordet var 4 mening...
Lyriken ja : gjort på en 'pissekvart' inte något större arbete nerlagt..(Hur mycket jag än gillar låten,så är det en mellanakt)
Melodin får jag nog ta på mig... B)
Hur är basen,För bummlig eller fjösig ??
Och är det för vasst ??
--- Slut citat ---
Lyssnade just på din nya mix, herrejesses så bra den blev nu, så här långt :P
Jag gick verkligen igång på de här riffen ( :wub:), har nog aldrig varit så lätt att lägga sång, tack till både J.T och Bjurte
Tack Divi, H.M, Gurano, MaxB för bra synpunkter så här långt, det här blir nog riktigt bra, så känns det :P
/Marre
Harmonica mike:
Då skall vi se hur det låter:
Mycket bra här Maria,grymt ju! I förra mixen så hördes du knappt men nu ligger du mera rätt i volym.Jag kan inte hitta nåt att såga,diggade då jag lyssnade.
Coolt riff som blev till en cool rock rökare.Bra lirat och bra mixat Bjurte.KR topp 5 rock helt klart.
5 rocks av 5 klippor alltså.
Mike
Jocke:
Jättebra! :) Tror det går att locka fram en mycket personlig och intressant karaktär ur din röst om man pysslar lite - men det är ju ofta svårt att höra själv - man är ju så van vid sin röst... Låt och arr, som sagt, kanon - kanske kan någon med 2 öron ge ett handtag för att skapa lite mer liv i ljudbilden. Små detaljer egentligen men det som skulle lyfta låten från en 4 till en femma! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida