Forum > Färdiga produktioner

Bjurte,Marre och JT - Welfare Lullaby

<< < (7/13) > >>

bjurte:
En sista liten liten justering på sången..Nu får vi nog se denna som färdig.
Om nu ingen skriker ut något general fel...

Wernborg:
Schysst riff. Lite händelsefattig som helhet, men det funkar.

Gott lirat och sjunget.

Om jag hade fått bestämma hade jag elakat till gitarren lite i soundet samt höjt den något och sänkt sången något. Gillar när sången inte svensktoppsmixas i rock utan mer på samma villkor som instrumenten.

Dividend:
Låter bra nu. Bra kraft i Marres röst! RIKTIGT respektingivande... Hörde ju första verren och vet inte vad det är för skillnader, men nu känns den färdig!

bjurte:

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.02.2012, 16:46:08 ---Schysst riff. Lite händelsefattig som helhet, men det funkar.

Gott lirat och sjunget.

Om jag hade fått bestämma hade jag elakat till gitarren lite i soundet samt höjt den något och sänkt sången något. Gillar när sången inte svensktoppsmixas i rock utan mer på samma villkor som instrumenten.

--- Slut citat ---

Tänk att jag håller med dig till nästan 100% ang. rocksång och 'att få kämpa' för att höras 'Svensktoppsmixadsång' ha-ha.. den snor jag hoppas det är OK?? ;)
Jag blev mer eller mindre 'övertalad/tvingad ;)' att höjja sången av dom första kommenterarna.. :huh:
Men jag ska tame'fn läga upp en Alternativmix för Rockers.. :lol: Sen kan svenskoppparna få jazza loss till denna.. :D
Tuffa till Gitarren??  Jag var faktiskt ute efter ett lite 'renare' distsound till denna a'la Blackmore..
och ville prova något annat än mina vanliga 'PODD-SURR-DISTADE' gitarrer och är otroligt nöjd med den line:ade Blackstardisten här..

EQ jag tackar även dig för dina 'skarpa' öron som inte missar dom 'små syrliga karrammellerna' som mina slitna dito missat.. ;)
Div: jag har mest putsat på sång,där jag ändrat lite EQ och Reverb karaktär,och höjt basen..

Marruschkka:

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.02.2012, 16:46:08 ---Schysst riff. Lite händelsefattig som helhet, men det funkar.

Gott lirat och sjunget.

--- Slut citat ---

Tack Wernis, det värmde :rolleyes: Hihi..svensktoppsmix..den var kul :P Gillar den fast jag i övrigt har rätt svårt med Svensktopps-musikan!

--- Citat från: Dividend skrivet 19.02.2012, 19:01:04 ---Låter bra nu. Bra kraft i Marres röst! RIKTIGT respektingivande... Hörde ju första verren och vet inte vad det är för skillnader, men nu känns den färdig!

--- Slut citat ---

Per: muaahha.. :lol: Tack ska du ha för respekten, det har jag inget emot!

Tack oxå Eq för handfasta tips & anvisningar, uppskattas!
Bjurte: här tycker jag du visar din storhet som musiker; trots örontjafs har du gjort en grymt bra mix oxå, höjt basen, jippi :P och finjusterat den här mixen nåt grymt.
Jag är djupt imponerad av din färdighet även på detta område, tack för att jag fått vara med denna supersköna låt, och J.T ska ta åt sej oxå för ett så skönt grundriff här :wub:

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion