Forum > Demolåtar
Nilsson, Persson & Hammarlund: Hot Rod Telecaster Stomp. Bättre bett i virveln
Håkan Nilsson:
Vi har gjort klart det mesta förutom mix av elva låtar till en cd. Det här är en snabbmix jag gjorde strax efter att ha gjort gitarrpålägg till nio av låtarna, en hel dag. Varje spår för sig låter riktigt bra, tom virveln låter som en virvel.
Vi spelade in grunden i ett Folkets Hus med fin akustik, ganska torr trots sju meters takhöjd.
Jag spelar tele, Tomas Persson trummor, Ted Hammarlund bas.
Leadgitarr o sång är inspelat hemma i min Flying Saucer Studio. Obeskrivligt roligt alltihop...
Bättre bett i virveln här;
http://soundcloud.com/user7908154/nillson-persson-hammarlund-hot
Harmonica mike:
Ja jizes,tack Gud för att man får leva!
Svänger ofantligt detta.Botten sitter som en smäck - men...nåt måste man få klaga på.
Dist sologuran låter för mycke dist tycker jag.Telens aggresiva och distinkt underbara ljud går förlorad i diströran.Jag är ju såld på tele som du vet och skulle se ett mindre distat sound sitta gjutet.Sen har du dist på vänster kompet också..Nja,ratta om det går.Är det inspelat så här är du stekt,hoppas det går att ratta till..
Det är väl inte så enkelt att du har mastrat för hårt så att det distar i konverteringen till mp3..?
Nåväl,bra lirat - svängigt som tusan.
Mike
Eddi:
Ja skönt sväng här Håkan. Det är väl telen i leaden också? fast med wahwah?
Håkan Nilsson:
Tack för svängberöm!
Det är det här råa ljudet jag vill ha i gitarren, det är full gain, men inga distburkar. Jag gillar Spotnicks o Shadows, men det är liksom inte nåt sound som passar mig själv. Jag spelar med mkt renare ljud på vissa ställen på skivan, men det mesta av cd´n kommer att vara brötigare än det mesta. Fick tag på den bästa distpedal jag nånsin hört oxå, en Hot Cake, en overdrive konstruerad på 70-talet. Jag har ändå aldrig sett den förrns nyss.
Det går nog att skära lite av det vassa i gitarren i mixen. Basljudet är lite otydligt, ska reampa om den en gång till.
spacetrucker:
Jaa :wub:
Blir mer och mer övertygad om att jag skall ha en tele
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida