Forum > Demolåtar
Söndagsambient
Jay Thomas:
Någonstans?
http://soundcloud.com/busstop18/irrgend-wo
Jay Thomas:
Glömde säga att det är en tysk grupp från 70-talet som kallade sig "Grundlage für die Hosen-Hüte". Syntes mest i S:t Johann i Österrike kring -74.
Som jag har fått inspiration ifrån vs.
Håkan Nilsson:
Jag blev tyvärr lite nervös av det hela. Har inte riktigt kommit in i zyntåldern än. B)
Dividend:
Ja det låter tyskt anno 70-tidigt 80, förutom att det är lite för flummigt/mycket som händer ;) och det menar jag på ett bra sätt. (Tänker på de melodiska lååånga fraserna/solona som är över hela.) Hörs att du varit framme.. Fin bakgrund, en kinesmelodi på det här så är du i mål :)
(Ska väl vara strikt minimalistiskt och bauhaus om det ska vara "tysk synth från 70-talet"? :) )
Jay Thomas:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 13.02.2012, 15:03:40 ---Jag blev tyvärr lite nervös av det hela. Har inte riktigt kommit in i zyntåldern än. B)
--- Slut citat ---
Tack Håkan! :)
Dock är det inte speciellt mycket synt i detta utan en Strata, en Cort och lite elpiano. Visserligen dyker det upp en pad här och var men det var så lite så att det nästan är försumbart... ;)
--- Citat från: Dividend skrivet 13.02.2012, 16:56:39 ---Ja det låter tyskt anno 70-tidigt 80, förutom att det är lite för flummigt/mycket som händer ;) och det menar jag på ett bra sätt. (Tänker på de melodiska lååånga fraserna/solona som är över hela.) Hörs att du varit framme.. Fin bakgrund, en kinesmelodi på det här så är du i mål :)
(Ska väl vara strikt minimalistiskt och bauhaus om det ska vara "tysk synth från 70-talet"? :) )
--- Slut citat ---
Tack Dividend! :)
Ingen melodi på denna! Det är ju för bövelen en Soundscape! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida