Forum > Färdiga produktioner

Djonas, Åsa & equality - Kom tillbaka

<< < (8/12) > >>

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 17.02.2012, 12:20:17 --- :D  Capo. Javisst men hade ändå inte funkat. Med ex-vis G-dur (capo på femte bandet) hade översta tonerna i introt och outrot hamnat nånstans med fingrarna vid resonanshålet. Tro mig, jag har kollat.  :o :) B)

--- Slut citat ---
Jag trodde det var en medeltida plog eller nåt :blink:

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 17.02.2012, 19:58:16 ---
--- Citat från: equality skrivet 17.02.2012, 12:20:17 --- :D  Capo. Javisst men hade ändå inte funkat. Med ex-vis G-dur (capo på femte bandet) hade översta tonerna i introt och outrot hamnat nånstans med fingrarna vid resonanshålet. Tro mig, jag har kollat.  :o :) B)

--- Slut citat ---
Jag trodde det var en medeltida plog eller nåt :blink:

--- Slut citat ---

Livet på landet! ;-))

Rattlesnake:
Mycket fint. Håller med föregående talare om understämma på refrängen, gärna din egen. Skulle också vilja ha en gnutta mer bas i ståbasen, det blir lite tunnt i de nedre registren.

Pianot är riktigt snyggt, ta inte bort det! :D

djonas:
Mycket snygg låt eq!
Grymt skön mix, luftig och skön för örat.
Sången är mumma, Åsa tycker din sång verkligen kom till sin rätt i denna låten. :)
Texten är välskriven och bra.
Thumbs up!
// djonas

equality:
Sena svar igen, jag vet. Mycket jobb just nu...
Jocke: Tack så jättemycket. Förmodligen skulle det gå med kombinationen annan stämning plus capo. Får väl tänka på det till plattan.  ;) :P
divid: Tycker det är bra stämning på forumet som det är nuförtiden.  :D
bjurte: Thnx man. Lite delade meningar om pianot. Jag är ju så inkörd på den här sättningen. Vore kul att testa stämmor på refrängen och elgura fr o m andra versen. Stort tack.
robblar: Stort tack Robert!  :wub:
Tokai: Intressant och bra feedback som alltid. Elgura kan jag tänka mig. Trummorna kan säkert göras bättre men gör faktiskt en paus under sticket. Tack Tokai!
Eddi: Jag såg en björnsax först.  :blink:
Jocke: "... ä vad jag vill ha." /Peps  :)
Rattlesnake: Skall kolla det där med basen. Understämma låter intressant, ska testa. Thnx Rattlet.
djonas: Tack Jonas! Man kan drömma om dina gitarrlicks på denna.  :rolleyes: Hoppas allt är bra. Saknar även dina alster här.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion