Forum > Färdiga produktioner

Asti - Vintertankar (klar)

<< < (2/6) > >>

Jay Thomas:
Finstämt och snökristallklart! :) Som vanligt mao. ;)

Asti:
HM - Jag håller med dig om att nylonguran låter lite hård! Vet inte hur jag ska mjuka upp den....
        Kanske ska ersätta den med en soft elgitarr i stället? Eller ska jag behålla det helt akustiskt....?
pxm - Tack!
JT - "Snökristallklart" - låter härligt men kallt!  :)

Tack ska ni ha för värmande ord och att ni orkar lyssna!
/Asti f.d. t.f.

Eddi:
Det som faller mig in förutom bra låt etc. är att jag tycker det saknas några harmonier t.ex. i inledningen på gitarr"solot" men även under sjungningen är det ett medvetet drag?

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 09.02.2012, 10:01:56 ---Det som faller mig in förutom bra låt etc. är att jag tycker det saknas några harmonier t.ex. i inledningen på gitarr"solot" men även under sjungningen är det ett medvetet drag?

--- Slut citat ---
Nja, jag försöker väl hålla början av versen enkel genom att bara t.ex växla mellan G, C, Cmaj7 och Fmaj7
för att sedan försöka utveckla det mer i andra delen. Men det är inget jag funderat över direkt....
Men det kanske blir lite för enformigt så....?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti  t.f. omedveten

Harmonica mike:
Det är några år sedan jag spelade in en nylongurka..

Lajna blir sämst.Ett bra rum är viktigt och micken en 30-100 centimeter från guran kan funka..beroende på mick och rum då.Annars är det det vanliga sättet..leta runt hålet/halsen för att hitta det ultimata.Problem området ligger runt 500-750hz har jag för mig,kanske något lägre där feta E_strängen dominerar..Sen kan man ge den lite mer topp för ett brightare sound..Smala q.värden i eq:n svep och hitta det ultimata.
Så fort jag hör något spanskt så drar jag upp volymen för att lyssna på nylonacken.Dom där spanjackerna kan mixa nylongura.

Men som alltid,det är producenten som bestämmer och i detta fall så är det du.Lat varianten,sänk den något i volym så blir den inte lika påträgande,men jag poängterar igen,det är i mina öron.
En mix är ju så mycket mer än ett soloinstrument.Ibland tvingas man sabba karaktären i ett instrument till förmån för hela låten/mixen.Vitsen är ju att allt(hela mixen)skall låta bra,men ibland måste man prioritera..kvasi svammel,du fattar det här.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion