Forum > Färdiga produktioner

Bow35 HM pxm - Always

<< < (6/11) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.02.2012, 13:59:36 ---
--- Citat från: pxm skrivet 08.02.2012, 13:58:53 ---här är filen med original beatet okorrigerat !!!
okey- mutar guran på en gång.

Men vilket beat, trummor skall det vara ????

mvh

--- Slut citat ---

Okej,du missade mitt sista inlägg..kolla det

Detta blir offbeat så det stör,,Ditt förra var rätt men korrigera bara sista slaget så har vi grunden

Mike

--- Slut citat ---

pxm:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.02.2012, 13:56:00 ---På sista pxm bidraget så hörs det tydligt att sista slaget i trumloopen kommer före..Det drar det hela off beat.Dra till det slaget pxm,lägg kompguran och upp med filen så lägger jag bas.Sen får henrik yla och sist,lite gura runt alltihop - INTE solo över allt utan licks runt sången då blir detta rätt fräckt.

Enligt mig då

Mike

--- Slut citat ---

quantiserade trumspåret, mutade guran och basen....

mvh

Harmonica mike:

--- Citat från: pxm skrivet 08.02.2012, 14:31:12 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.02.2012, 13:56:00 ---På sista pxm bidraget så hörs det tydligt att sista slaget i trumloopen kommer före..Det drar det hela off beat.Dra till det slaget pxm,lägg kompguran och upp med filen så lägger jag bas.Sen får henrik yla och sist,lite gura runt alltihop - INTE solo över allt utan licks runt sången då blir detta rätt fräckt.

Enligt mig då

Mike

--- Slut citat ---

quantiserade trumspåret, mutade guran och basen....

mvh

--- Slut citat ---

Skitbra,så skall en slipsten dras.Lyssnade inte igenom hela men utgår från att det är lika snyggt.Lägger bas under dagen då sångapparaten är under konvalecens för andra jobb..

Mike

pxm:
Här är den riktiga filen !!!!!

mvh

bow35:
Den kvantiserade verren är ju helt tight. Men också ett helt annat beat, på gott och ont. På verren innan där du tagit hela beatfilen och loopat den, hörs det att det blir några hundradelars sekund fördröjning i skarven. Alltså har jag inte hållt 93 bpm exakt. Frågan är om det skulle kunna trollas bort om man loopade bara första fyran i beatfilen, i stället för alla fyra fyror. Skarven skulle bli mindre tänker jag. Men det som slår mig mest är att du har svårt att spela i takt till orginalbeatet i näst sista verren. Kanske att vi kör på den kvantiserade versionen med "det nya beatet" utan häng. Sitter inte hemma just nu men imorgon bitti kan jag lyssna bättre och kommentera guror och bas också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion